Avatar billede avendelbo Nybegynder
09. januar 2005 - 15:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kontaktformular vil ikke afsende post

Hej

Kan ikke finde ud af, hvofor min kontaktformular ikke afsender nogen besked videre til postmodtager!!!

Koden ser således ud:

<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
.brodtekst {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 8pt; font-style: normal; color: #000000}
.txt {

    width: 150px;
    border: 1px solid #ABAAAA;
    overflow: auto;"
}
-->
</style>
<link rel="stylesheet" href="stylepmv.css">
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
<body bgcolor="#D4D1D4">
<table width="100%" border="0" cellspacing="10" cellpadding="10" class="brodtekst">
  <tr> <td><span class="brodtekst"> <? // PHP-delen til håndtering af send-funktionen:
    if ($Submit) {
        $secure = 0;
        if ($email != "") {  // Håndtering hvis e-mail feltet er tomt.

            $secure++;
        } else {
            ?> <i>&quot;Din email&quot; ikke udfyldt</i><br> <? // Tekstformatering for Besked-felt tomt.
        }

        if ($besked != "") { // Håndtering hvis besked feltet er tomt.
            $secure++;
        } else {
            ?> <i>&quot;Besked&quot; ikke udfyldt</i><br> <?  // Tekstformatering for Besked-felt tomt.
        }

        if ($secure == 2) {  // Kommer herind hvis ovenstående kriterier er opfyldte.
            $epost = "post@lb-specialvaerktoej.dk"; // Modtager e-mailen.
            // Mail funktionen: 1. Modtagers e-mail adresse.
            //                    2. Overskriften, Subject.
            //                    3. Selve beskeden, teksten.
            mail("$epost", "E-mail fra LB Specialværktøj's hjemmeside",
            "Afsenders e-mail: $email
            Besked: $besked");
            ?> <i>Vi takker for din henvendelse og vil besvare den
hurtigst muligt</i> <?

        }

?> </span></td></tr> </table>
<em></em>
<table width="100%" border="0" cellspacing="10" cellpadding="10" class="brodtekst">
  <tr>
    <td colspan="2" rowspan="4" class="main" valign="top">
      <p><B>LB Specialv&aelig;rkt&oslash;j</B><BR>
        Solsorten 8<br>
        6920 Videb&aelig;k<br>
        <br>
        Leverand&oslash;r tlf.: 97 17 20 99<br>
        Fax: 23 15 62 81<br>
        <br>
        E-mail: <a href="mailto:post@lb-specialvaerktoej.dk">post@lb-specialvaerktoej.dk</a></p>
      </td>
    <td colspan="2" rowspan="4" valign="top" width="58%" class="brodtekst">
      <form action="" method="get" name="form1" onFocus="this.Submit.border='1px solid #ABAAAA';">
Din email<br> <input name="email" type="text" id="email" style="width: 150px; border: 1px solid #ABAAAA" value="<? echo $_GET[email]; ?>">
<br> <br> Besked<br> <textarea name="besked" cols="20" rows="6" class="txt" id="besked"><? echo $_GET[besked]; ?></textarea>
<br> <br> <input type="submit" name="Submit" value="Send besked" class="brodtekst" style="width: 100px; border: 1px solid #ABAAAA; background-color: #E7E0DF;" onFocus="this.blur();">
</form></td></tr> <tr> </tr> <tr> </tr> <tr> </tr> </table>
</body>
</html>

Kan nogen finde fejlen/manglen?

Avendelbo
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 16:05 #1
Når du prøver at sende, hvad fejl melder den så ?
Avatar billede avendelbo Nybegynder
09. januar 2005 - 16:09 #2
Det er egentlig det er undrer mig mest... den melder ikke om nogen fejl og bruger sjovt nok samme script på andre sider!

Og denne side er ligesom andre jeg har lavet hostet af B-one.net
Avatar billede baitianlong Nybegynder
09. januar 2005 - 16:09 #3
<? // PHP-delen til håndtering af send-funktionen:
  $Submit = $_GET['Submit'};
  $email = $_GET['email'};
  $Besked = $_GET['besked'];
    if (!empty($Submit)) {
        $secure = 0;
        if ($email != "") {  // Håndtering hvis e-mail feltet er tomt.

            $secure++;
        } else {
            ?> <i>&quot;Din email&quot; ikke udfyldt</i><br> <? // Tekstformatering for Besked-felt tomt.
        }

        if ($besked != "") { // Håndtering hvis besked feltet er tomt.
            $secure++;
        } else {
            ?> <i>&quot;Besked&quot; ikke udfyldt</i><br> <?  // Tekstformatering for Besked-felt tomt.
        }

        if ($secure == 2) {  // Kommer herind hvis ovenstående kriterier er opfyldte.
            $epost = "post@lb-specialvaerktoej.dk"; // Modtager e-mailen.
            // Mail funktionen: 1. Modtagers e-mail adresse.
            //                    2. Overskriften, Subject.
            //                    3. Selve beskeden, teksten.
            mail($epost, "E-mail fra LB Specialværktøj's hjemmeside",
            "Afsenders e-mail: $email
            Besked: $besked");
            ?>

Prøv med det i stedet for. Jeg henter variablerne først, og har fjernet anførselstegn i mail() finktionen...
Avatar billede baitianlong Nybegynder
09. januar 2005 - 16:10 #4
hov.

$Besked = $_GET['besked'];
skal lige være
$besked = $_GET['besked']; //med lille b
Avatar billede leif Seniormester
09. januar 2005 - 16:13 #5
Man kan på de fleste servere ikke bare hente en sendt variabel med $navn med skal enten være $_GET['navn'] hvis den kommer fra adresselinien eller $_POST['navn'] hvis du i en form bruger post og ikke get.
Avatar billede avendelbo Nybegynder
09. januar 2005 - 16:25 #6
Det var denne her du mente ikke?

"Afsenders e-mail: $email
besked: $besked");
Avatar billede avendelbo Nybegynder
09. januar 2005 - 16:32 #7
Ok, nu melder siden bare fejl til denne: $Submit = $_GET['Submit'};
Avatar billede baitianlong Nybegynder
09. januar 2005 - 16:44 #8
Argh.. Der er en } i stedet for en ]  ;)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
09. januar 2005 - 16:45 #9
mht din kommentar 16.25:

Nej, de skal stadig være der! Det var omkring $epost, der var forkerte ""
Avatar billede avendelbo Nybegynder
09. januar 2005 - 17:00 #10
Ok, nu melder den ikke fejl på siden længere, men den vil stadig ikke sende nogen form for post!!!
Avatar billede baitianlong Nybegynder
09. januar 2005 - 17:09 #11
kopier lige scriptet ind igen, som det ser ud nu
Avatar billede avendelbo Nybegynder
09. januar 2005 - 17:12 #12
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
<!--
.brodtekst {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 8pt; font-style: normal; color: #000000}
.txt {

    width: 150px;
    border: 1px solid #ABAAAA;
    overflow: auto;"
}
-->
</style>
<link rel="stylesheet" href="stylepmv.css">
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css">
<body bgcolor="#D4D1D4">
<table width="100%" border="0" cellspacing="10" cellpadding="10" class="brodtekst">
  <tr> <td><span class="brodtekst"> <? // PHP-delen til håndtering af send-funktionen:

    $submit = $_GET['submit'];
    $email = $_GET['email'];
      $besked = $_GET['besked'];
      if (!empty($Submit)) {
        $secure = 0;
        if ($email != "") {  // Håndtering hvis e-mail feltet er tomt.

            $secure++;
        } else {
            ?> <i>&quot;Din email&quot; ikke udfyldt</i><br> <? // Tekstformatering for Besked-felt tomt.
        }

        if ($besked != "") { // Håndtering hvis besked feltet er tomt.
            $secure++;
        } else {
            ?> <i>&quot;Besked&quot; ikke udfyldt</i><br> <?  // Tekstformatering for Besked-felt tomt.
        }

        if ($secure == 2) {  // Kommer herind hvis ovenstående kriterier er opfyldte.
            $epost = "post@lb-specialvaerktoej.dk"; // Modtager e-mailen.
            // Mail funktionen: 1. Modtagers e-mail adresse.
            //                    2. Overskriften, Subject.
            //                    3. Selve beskeden, teksten.
            mail($epost, "E-mail fra LB Specialværktøj's hjemmeside",
            "Afsenders e-mail: $email
            Besked: $besked");
            ?>
<i>Vi takker for din henvendelse og vil besvare den
hurtigst muligt</i> <?

        }

?> </span></td></tr> </table>
<em></em>
<table width="100%" border="0" cellspacing="10" cellpadding="10" class="brodtekst">
  <tr>
    <td colspan="2" rowspan="4" class="main" valign="top">
      <p><B>LB Specialv&aelig;rkt&oslash;j</B><BR>
        Solsorten 8<br>
        6920 Videb&aelig;k<br>
        <br>
        Leverand&oslash;r tlf.: 97 17 20 99<br>
        Fax: 23 15 62 81<br>
        <br>
        E-mail: <a href="mailto:post@lb-specialvaerktoej.dk">post@lb-specialvaerktoej.dk</a></p>
      </td>
    <td colspan="2" rowspan="4" valign="top" width="58%" class="brodtekst">
      <form action="" method="get" name="form1" onFocus="this.Submit.border='1px solid #ABAAAA';">
Din email<br> <input name="email" type="text" id="email" style="width: 150px; border: 1px solid #ABAAAA" value="<? echo $_GET[email]; ?>">
<br> <br> Besked<br> <textarea name="besked" cols="20" rows="6" class="txt" id="besked"><? echo $_GET[besked]; ?></textarea>
<br> <br>
        <input type="submit" name="submit" value="Send besked" class="brodtekst" style="width: 100px; border: 1px solid #ABAAAA; background-color: #E7E0DF;" onFocus="this.blur();">
</form></td></tr> <tr> </tr> <tr> </tr> <tr> </tr> </table>
</body>
</html>
Avatar billede baitianlong Nybegynder
09. januar 2005 - 17:15 #13
$submit = $_GET['submit'];
$email = $_GET['email'];
$besked = $_GET['besked'];
if (!empty($Submit)) { //her står $Submit med stor
Avatar billede avendelbo Nybegynder
09. januar 2005 - 17:30 #14
Så virker det sgu... takker mange gange!!!
Avatar billede avendelbo Nybegynder
09. januar 2005 - 17:31 #15
Opret venligst svar (o;
Avatar billede baitianlong Nybegynder
09. januar 2005 - 17:37 #16
ok :)