Avatar billede nyp Nybegynder
09. januar 2005 - 13:16 Der er 1 løsning

PHP safe_mode

Hos en isp hvor php kører i safe_mode får jeg når jeg køre dette script (som opretter en mappe og prøver at putte en fil deri):
<?php
umask(0000);
mkdir("test3",0777);

$filename = 'test3/test.txt';
$somecontent = "Add this to the file\n";

  if (!$handle = fopen($filename, 'a')) {
        print "Cannot open file ($filename)";
        exit;
  }

  // Write $somecontent to our opened file.
  if (!fwrite($handle, $somecontent)) {
      print "Cannot write to file ($filename)";
      exit;
  }

  print "Success, wrote ($somecontent) to file ($filename)";

  fclose($handle);
?>

følgende fejlmeddelelse:
Warning: fopen(): SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 587 is not allowed to access /web/<domæne>/www/tmp/test3 owned by uid 503 in /web/<domæne>/www/tmp/test.php on line 8

hos en anden ISP hvor PHP også kører i safe_mode virker scriptet fint.

Nogen der har en ide om hvad der skal gøres for at få scriptet til at virke i safe_mode?.

Venlig hilsen
Karsten
Avatar billede nyp Nybegynder
09. januar 2005 - 14:06 #1
Den burde vist ligge under PHP, så jeg lukker