Avatar billede ing Nybegynder
09. januar 2005 - 12:00 Der er 1 løsning

HJÆLP med sqlclient

Hej

Jeg er lige gået igang med at programmere i VB.NET og er stødt på et problem.

Jeg har lavet en solution med to forms på, i en SQL-server løsning. Den første form anvendes til at oprette nye brugere i databasen via en stored procedure (command) og det virker bare fint. Efter at have lavet den første form, tilføjede jeg en ny form i samme projekt, som skal anvendes som login-form. På nøjagtigt samme måde har jeg oprettet en stored procedure (navngivet cmd2) som kræver visse inputparametre der tages fra to tekstboxe på formen. Cmd2 er oprettet sammen med en con2 ved at trække den stored procedure over på formen via server explorer.
For at køre den oprettede stored procedure har jeg tænkt mig at anvende følgende kode:

cmd2.parameters.items("@Bruger_login").value=Textbox.text
cmd2.paramaters.items("Password").value=Textbox2.text
con2.Open()
cmd2.ExecuteNonQuery()
con2.Close()

Problemet er allerede opstået idet jeg i første ovenstående kodelinje får en blå streg under cmd2.parameters.items:

"System.data.sqlclient.sqlparametercollection.items is not accessible in this context because it is private"

Denne fejl får jeg ikke på den første form. Det hjælper ikke at skrive Imports system.data.sqlclient aller øverst i kodevinduet (altså før classen starter). Kan den første form på en eller anden måde have fået tildelt rettighederne til "Items", så de ikke kan tilgåes på form 2 - eller hvordan kan det hænge sammen ?

Hvad kan årsagen være til dette ?

MVH

ING
Avatar billede ing Nybegynder
09. januar 2005 - 12:29 #1
UPS - af en eller anden årsag har jeg skrevet items istedet for item....sorry!!

VH

ING