Avatar billede connien Nybegynder
09. januar 2005 - 01:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvad dækker filen over ?

Jeg har formateret og renset ud i min søns pc. Og nu installeret alle hans programmer igen, men er begyndt at have et problem med at den ikke vil starte rigtigt op "især når den er kold" den loader godtnok winxp men lige derefter går skærmen i sort og en hvid markør står og blinker frækt til mig, jeg restarter maskinen og der kommer en meddelelse om at der er sket en ændring i software eller hardware "hvilket ikke er korrekt" maskinen indeholder det samme som i gamle dage, lige bortset fra nye ram.  Hvis jeg bruger FIFIT til at finde fejlen, får jeg en fejlmeddelse der hedder NTVDM.exe  1A1OA423.pk - hvad betyder det er det ikke noget med netforbindelse at gøre. ?
Jeg kan rette fejlen men kun til næste gang maskinen startes efter at have været slukket et døgns tid, så er fejlen der igen, Starter jeg umidelbart efter eller inden for et par timer starter maskinen normalt.
Kan nogen hjælpe med en løsning?
Avatar billede gratis Nybegynder
09. januar 2005 - 05:08 #1
her er hvad NTVDM.exe er
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/ntvdm/
mht 1A1OA423.pk er endelsen på filnavnet så ikke .pf ? hvis det er, så står det for "prefetch" og disse filer ligge i windows\Prefetch, her er en forklaring på prefetch
http://bink.nu/?ArticleID=1389
er det prefetch filer vi snakker om ka de slettes,så man starter på en frisk.
Avatar billede connien Nybegynder
10. januar 2005 - 01:03 #2
Tak for linket, men hvordan får jeg filen til at blive. Så vidt jeg kan læse (forstå) må den ikke lukkes "fjernes" men den findes ikke i min pc. så måske er det derfor min pc viser sort skærm lige efter indlæsning af winxp.
Har ledt efter filen under start - søg - fil - Men den findes kun i prefetch mappen.
Avatar billede gratis Nybegynder
10. januar 2005 - 11:00 #3
det er fulstændig rigtigt at ntvdm.exe ikke må slettes, da det er en systemfil, MEN jeg vil gerne være helt sikker på at  "NTVDM.exe1A1OA423.pk" er det jeg foreslog nemlig en "prefetch" fil, for den ka godt slettes, det der gør mig i tvivl er endelsen på filnavnet .PK det skal være .PF er det det ?

Hvad er FIFIT ?

Altså hvis du søger efter "NTVDM.exe" har du så filen på pc'en ?
hos mig ligger filen i C:\Windows\System32\NTVDM.exe
Avatar billede gratis Nybegynder
10. januar 2005 - 11:02 #4
er det windows xp du har ?
Avatar billede connien Nybegynder
10. januar 2005 - 23:04 #5
Ja, winxp home
Fixit er et program fra ontrack til at finde fejl, ryde op m.m.
Filen ntvdm.exe 1A1OA423.pk (ikke pf)
Findes ikke i min mappe windows\system32\
Det er måske winxp der ikke får den med ved install. , for filen mangler hvergang jeg "af bar irritation" formaterer og ominstallere.
Avatar billede gratis Nybegynder
11. januar 2005 - 01:37 #6
ok,fixit kender jeg godt, det var fordi du havde skrevet fifit...
den omtalte "fil" ntvdm.exe 1A1OA423.pk er ikke et "rigtigt" windows fil navn fordi det har to endelser nemlig  .exe og .pk + der er mellemrum i navnet osse..
jeg har været på denne site http://filext.com/ og lede efter det/den og her er hva jeg fandt http://filext.com/detaillist.php?extdetail=pk&Submit3=Go%21

filen findes ikke på min pc og heller ikke på windows installations cd'en..

en ting du ka prøve:.

skriv denne commando i promt eller kør , sfc /scannow (bemærk mellemrum mellem sfc og scannow) det scanner for manglende eller beskadiget system filer,du skal ha din windows cd i drevet,genstart maskinen når det er gjort.
Avatar billede connien Nybegynder
14. januar 2005 - 02:16 #7
desværre gav sfc /scannow ikke noget resultat.
Har nu formateret min harddisk og geninstall. winxp home + opgraderinger, men alligevel er fejlen der stadig.
Kan som før starte flere gange om dagen uden problemer,men så snart maskinen har stået stille natten over, (er problemet med sort skærm lige efter indlæsning af windows,) der igen Selv i den nye harddisk jeg nu har afprøvet.
Kan det evt. være fordi maskinen ikke er sat op til netforbindelse? og winxp automatisk install. dette.
Avatar billede gratis Nybegynder
14. januar 2005 - 07:58 #8
har du installeret service pack 2 + et antivirus program inden du går på nettet ?
Avatar billede gratis Nybegynder
14. januar 2005 - 07:59 #9
Avatar billede connien Nybegynder
15. januar 2005 - 23:49 #10
Tak for hjælpen fandt hjælp under sidste link
Avatar billede gratis Nybegynder
16. januar 2005 - 11:55 #11
ok,husk at lukke spørgsmålet det gør du ved selv at lægge et svar,makere dit navn og trykke på accepter
Avatar billede connien Nybegynder
17. januar 2005 - 10:35 #12
tak