Avatar billede xesz Nybegynder
09. januar 2005 - 00:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdeling af baggrund

Okay.
Jeg har den her 4200x500px .jpg baggrund, som jeg skal bruge til en flash-side. Meningen er at man i det 800x500 store vindue skal kunne slide frem og tilbage af denne 4200x500px store baggrund.
Mit problem er at flash kun vil acceptere omk. 2800px af min baggrund, før den bare cutter i den, og det er ikke muligt fra selve Flash-"GUI"'en at se hele baggrunden, fordi den åbenbart er for bred.

Hvordan i alverden kommer jeg rundt om det her problem?

NB: Jeg STINKER til flash-programmering, så hvis det er dét der skal til, må der gerne følge en udførlig beskrivelse.
Avatar billede barklund Nybegynder
09. januar 2005 - 00:52 #1
Put billedet i et movieclip og scale billedet ned til 50%. Put så dette movieclip i et nyt movieclip og scale movieclippet med billedet op til 200%. Brug så dette ydre movieclip i din film, hvor billedet skal være.
Avatar billede xesz Nybegynder
09. januar 2005 - 01:20 #2
Hvordan foregår 200%'s skaleringen? For når jeg prøver at gøre det i Flash-GUI'en vil den ikke lade mig lave 200%'s skaleringen, fordi billedet igen er for bredt.
Avatar billede barklund Nybegynder
09. januar 2005 - 01:54 #3
Måske man skal gøre det på en lidt fjollet måde. Skaler først billedet helt ned til 5%, skaler så movieclippet op til 200% (så er det ikke for stort), skaler derefter billedet "op" til 50%. Det burde virke :)

--
Morten Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
09. januar 2005 - 01:58 #4
Flash er og har altid været ét stort spørgsmål om work-arounds :)

Smider lige et svar.

--
Morten Barklund
Avatar billede barklund Nybegynder
09. januar 2005 - 02:05 #5
Tark for de lige lovlig mange point :)
Avatar billede xesz Nybegynder
09. januar 2005 - 02:12 #6
Jeg skulle bruge et hurtigt svar, da jeg har en kunde ventende...