Avatar billede laksen Nybegynder
08. januar 2005 - 21:57 Der er 5 kommentarer

Jmail vedhæft stor fil

Jeg har et ganske velfungerende system på en hjemmeside, hvor en bruger kan få tilsendt en fil via et Jmail-objekt. Der er tale om filer, der ligger i en utilgængelig mappe på serveren. Filen kan derfor ikke gemmes vha. "Save Target As...".

Dog kan der "kun" sendes filer op til en vis størrelse. Er ikke helt klar over hvor grænsen går, men jeg tror omkring 2MB.

Kan man ikke ændre på opsætningen, så siden kan sende større filer? Helt optil omkring 10MB?
Avatar billede torben_brandt Nybegynder
09. januar 2005 - 00:42 #1
Jeg kan ikke komme i tanke om at der skulle være en indstilling i JMail, der sætter en grænse for størrelsen af vedhæftede filer. Jeg har dog oplevet at SMTP-serveren har brokket sig over størrelsen.
Hvilken fejl får du?

/Torben
Avatar billede laksen Nybegynder
09. januar 2005 - 11:20 #2
Jeg får følgende fejl-meddelse:

  jmail.SMTPMail error '8000ffff'

  The message was undeliverable. All servers failed to receive the message
Avatar billede torben_brandt Nybegynder
09. januar 2005 - 12:57 #3
Som fejlen siger, så er det serveren der ikke vil modtage mailen. Når du kan få det til at virke med mindre vedhæftede filer, så er det nok serveren, der har en begrænsning.

Jeg kan ikke helt gætte mig til hvordan linien der giver fejl ser ud. Prøv evt at poste noget af din kode (et par linier før og efter linien med fejl), samt skriv hvilken linie fejlen er i.

Jeg vil dog tro at den linie, der er fejl i, er den nederste af disse:
Set msg = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
...
msg.Execute
Prøv at lav det om til dette:
Set msg = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
msg.Logging = True
...
On Error Resume Next
msg.Execute
If Err.Number <> 0 Then
  Response.Write "Fejlen er: " & msg.Log
End If
On Error Goto 0

/Torben
Avatar billede laksen Nybegynder
09. januar 2005 - 19:00 #4
Jeg indsatte koden, du skrev og fik følgende:

  Fejlen er: .execute() {

Herefter skriver siden igen:

  jmail.SMTPMail error '8000ffff'

  The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

Min fil ser således ud:
  JMail.AddAttachment Server.MapPath(billede)
  JMail.Priority = 3
  JMail.Execute <--jeg får at vide, at fejlen er i denne linie!
  Set JMail = Nothing
Avatar billede torben_brandt Nybegynder
09. januar 2005 - 20:05 #5
Ja, okay... Jeg fik lavet et par fejl :)

Prøv at erstatte det med dette i stedet:
Set msg = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
msg.Logging = True
...
On Error Resume Next
msg.Execute
If Err.Number <> 0 Then
  Response.Write "Fejlen er: " & Server.HTMLEncode(msg.Log)
  Err.Clear
End If
On Error Goto 0

/Torben