Avatar billede Syska Mester
08. januar 2005 - 15:51 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

ASP.NET/C# og MSSQL

Hej,

Jeg søger en webhotel host der har overstående, men kan kun finde nogle der tager 1000 million kroner. Det er sådan set bare til noget test for sjov etc. for at komme igang, så jeg er ikke intesseret i at betale mange penge for det før jeg bliver rigtig god til det.

Er der nogen der kender en?
Avatar billede powernodes Nybegynder
08. januar 2005 - 15:58 #1
Er 1.110,00 halvårligt dyrt? (-nej, MS SQL koster)

http://www.abusiness.dk/3/webhoteller.asp
Avatar billede Syska Mester
08. januar 2005 - 16:15 #2
Ja, meget................ for en privat person og når det kun er til sådan lidt test etc... så er det meget ja

Er der gode muligheder for at bruge MySQL så, altså nemt og god preformance..... altså med at connecte... for så må det blive aktuelt. Hvordan connecter den, for der er vel ikke build-in MySQL support i .NET, har brugt ByteFX fra C# før....

Skal man så over i noget ODBC ting... og har du lige et par linier om opsætning der.
Avatar billede powernodes Nybegynder
08. januar 2005 - 16:20 #3
Well skal du bare teste kan du installere MSDE lokalt - det er gratis!

MySql - kan jeg ik hjælpe dig med.
Men kig på connectionstrings.com evt.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2005 - 16:38 #4
Du bruger bare ByteFX.

Det eneste det kræver at at du uploader ByteFX dll filen til bin dir.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2005 - 22:38 #5
buzz>

Kommet videre / tid at få afsluttet ?
Avatar billede christian Nybegynder
25. januar 2005 - 13:28 #6
MS SQL er meget hurtigere end MySql gennem ByteFx eller ODBC.
Og der er mange flere tutorials, kode eksempler etc til MS SQL

Jeg ville gå efter nogle udlanske host, hvis det bare er for sjov
http://www.webhost4life.com/hosting.asp
vælg Advance Plan, koster under 360,- halvårligt
Avatar billede Syska Mester
25. januar 2005 - 14:16 #7
ja, det er da ikke helt galt :-)

Kender du nogle der har web der og kender der hastigheder, altså om det er ok preformance der?

Men ellers tror jeg at jeg vil lukke, mssql er hurtig men koster.

Dem der synes de har krav på lidt point må gerne smide et svar

// ouT
Avatar billede christian Nybegynder
25. januar 2005 - 15:58 #8
Der er flere af de store asp.net neards som bruger dem blandt andet
http://www.wilsondotnet.com
Jeg syntes selve sitet kører fint nok.

Jeg prøvede lige at downloade en zip fil fra hans hjemmeside den kunne jeg hente med 20KB/sec... det er ikke helt godt.
Jeg prøvede lige efter fra et website som ligger hos www.Azero.dk og der kunne jeg hente med min maks. 400KB/sec
Avatar billede arne_v Ekspert
25. januar 2005 - 16:05 #9
Og hvad vil du konkludere udfra det ? At din ISP har en hurtigere forbindelse
til Azero's ISP end til USA ?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2005 - 07:49 #10
"MS SQL er meget hurtigere end MySql gennem ByteFx eller ODBC."

Det synes jeg er noget af et postulat.

Al sund logik siger at MySQL med MyISAM tabeller bør være noget hurtigere
end SQLServer.

Og jeg lavede så en lille test. Resultatet er her:

MySQL MyISAM : INSERT 100000 record in 13828 milliseconds
MySQL InnoDB (1 transaction per INSERT) : INSERT 100000 record in 2696796 milliseconds
MySQL InnoDB (1 transaction all INSERT) : INSERT 100000 record in 13578 milliseconds
MS SQLServer (1 transaction per INSERT) : INSERT 100000 record in 267140 milliseconds
MS SQLServer (1 transaction all INSERT) : INSERT 100000 record in 13703 milliseconds

Konklusionen er:
- MySQL MyISAM er hurtigere end MS SQLServer
- MS SQLServer er hurtigere end MySQL InnoDB

(100000 INSERT i en 1 tx betragter jeg ikke som et specielt relevant resultat)

Hvis nogen synes at det er langsomt: PC'ern er 2.5 år gammel og disken er 5.5 år gammel.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2005 - 07:51 #11
Man kan altid diskutere om benchmarks er gode eller ej. Mit eksmepel er en helt simpel INSERT.

Her er koden hvis nogen vil selv prøve:

using System;
using System.Data;
using System.Data.SqlClient;
using ByteFX.Data.MySqlClient;

class MainClass
{
    public const int N = 100000;
    public static void Main(string[] args)
    {
        TestMySqlMyIsam();
        TestMySqlInnoDbSingle();
        TestMySqlInnoDbAll();
        TestSqlServerSingle();
        TestSqlServerAll();
    }
    private static void TestMySqlMyIsam()
    {
        MySqlConnection con = new MySqlConnection("Database=Test;Data Source=localhost;User Id=;Password=");
        con.Open();
        MySqlCommand cre = new MySqlCommand("CREATE TABLE m (id INTEGER PRIMARY KEY, val VARCHAR(50)) TYPE=MYISAM", con);
        cre.ExecuteNonQuery();
        long t1 = DateTime.Now.Ticks;
        for(int i = 0; i < N; i++)
        {
            MySqlCommand ins = new MySqlCommand("INSERT INTO m VALUES(" + i + ",'Dette er en TestMySql')", con);
            ins.ExecuteNonQuery();
        }
        long t2 = DateTime.Now.Ticks;
        MySqlCommand drp = new MySqlCommand("DROP TABLE m", con);
        drp.ExecuteNonQuery();
        con.Close();
        Console.WriteLine("MySQL MyISAM : INSERT " + N + " record in " + (t2-t1)/10000 + " milliseconds");
    }
    private static void TestMySqlInnoDbSingle()
    {
        MySqlConnection con = new MySqlConnection("Database=Test;Data Source=localhost;User Id=;Password=");
        con.Open();
        MySqlCommand cre = new MySqlCommand("CREATE TABLE m (id INTEGER PRIMARY KEY, val VARCHAR(50)) TYPE=INNODB", con);
        cre.ExecuteNonQuery();
        long t1 = DateTime.Now.Ticks;
        for(int i = 0; i < N; i++)
        {
            MySqlTransaction tx = con.BeginTransaction();
            MySqlCommand ins = new MySqlCommand("INSERT INTO m VALUES(" + i + ",'Dette er en TestMySql')", con);
            ins.Transaction = tx;
            ins.ExecuteNonQuery();
            tx.Commit();
        }
        long t2 = DateTime.Now.Ticks;
        MySqlCommand drp = new MySqlCommand("DROP TABLE m", con);
        drp.ExecuteNonQuery();
        con.Close();
        Console.WriteLine("MySQL InnoDB (1 transaction per INSERT) : INSERT " + N + " record in " + (t2-t1)/10000 + " milliseconds");
    }
    private static void TestMySqlInnoDbAll()
    {
        MySqlConnection con = new MySqlConnection("Database=Test;Data Source=localhost;User Id=;Password=");
        con.Open();
        MySqlCommand cre = new MySqlCommand("CREATE TABLE m (id INTEGER PRIMARY KEY, val VARCHAR(50)) TYPE=INNODB", con);
        cre.ExecuteNonQuery();
        long t1 = DateTime.Now.Ticks;
        MySqlTransaction tx = con.BeginTransaction();
        for(int i = 0; i < N; i++)
        {
            MySqlCommand ins = new MySqlCommand("INSERT INTO m VALUES(" + i + ",'Dette er en TestMySql')", con);
            ins.Transaction = tx;
            ins.ExecuteNonQuery();
        }
        tx.Commit();
        long t2 = DateTime.Now.Ticks;
        MySqlCommand drp = new MySqlCommand("DROP TABLE m", con);
        drp.ExecuteNonQuery();
        con.Close();
        Console.WriteLine("MySQL InnoDB (1 transaction all INSERT) : INSERT " + N + " record in " + (t2-t1)/10000 + " milliseconds");
    }
    private static void TestSqlServerSingle()
    {
        SqlConnection con = new SqlConnection(@"server=ARNEPC2\ARNEPC2RUN;Integrated Security=SSPI;database=TestMSDE");
        con.Open();
        SqlCommand cre = new SqlCommand("CREATE TABLE m (id INTEGER PRIMARY KEY, val VARCHAR(50))", con);
        cre.ExecuteNonQuery();
        long t1 = DateTime.Now.Ticks;
        for(int i = 0; i < N; i++)
        {
            SqlTransaction tx = con.BeginTransaction();
            SqlCommand ins = new SqlCommand("INSERT INTO m VALUES(" + i + ",'Dette er en TestMySql')", con);
            ins.Transaction = tx;
            ins.ExecuteNonQuery();
            tx.Commit();
        }
        long t2 = DateTime.Now.Ticks;
        SqlCommand drp = new SqlCommand("DROP TABLE m", con);
        drp.ExecuteNonQuery();
        con.Close();
        Console.WriteLine("MS SQLServer (1 transaction per INSERT) : INSERT " + N + " record in " + (t2-t1)/10000 + " milliseconds");
    }
    private static void TestSqlServerAll()
    {
        SqlConnection con = new SqlConnection(@"server=ARNEPC2\ARNEPC2RUN;Integrated Security=SSPI;database=TestMSDE");
        con.Open();
        SqlCommand cre = new SqlCommand("CREATE TABLE m (id INTEGER PRIMARY KEY, val VARCHAR(50))", con);
        cre.ExecuteNonQuery();
        long t1 = DateTime.Now.Ticks;
        SqlTransaction tx = con.BeginTransaction();
        for(int i = 0; i < N; i++)
        {
            SqlCommand ins = new SqlCommand("INSERT INTO m VALUES(" + i + ",'Dette er en TestMySql')", con);
            ins.Transaction = tx;
            ins.ExecuteNonQuery();
        }
        tx.Commit();
        long t2 = DateTime.Now.Ticks;
        SqlCommand drp = new SqlCommand("DROP TABLE m", con);
        drp.ExecuteNonQuery();
        con.Close();
        Console.WriteLine("MS SQLServer (1 transaction all INSERT) : INSERT " + N + " record in " + (t2-t1)/10000 + " milliseconds");
    }
Avatar billede arne_v Ekspert
26. januar 2005 - 07:52 #12
MySQL 3.23.x og MSDE 2000 på Win 2000 Prof
Avatar billede radiv Nybegynder
26. januar 2005 - 08:35 #13
Så har du jo http://www.mondohosting.net/dk/ med 3 måneders gratis testkonto.
Avatar billede radiv Nybegynder
26. januar 2005 - 08:38 #14
"Opret en testkonto og prøv ASP .NET og MSSQL kvit og frit i 3 måneder. Er du ikke interesseret i tegne abonnement efter prøveperioden, behøver du ikke foretage dig noget, idet din testkonto blot lukkes automatisk efter udløb."

Mener der flere udbydere med lignende tilbud. Jeg oprettet en demo-konto, men fik kun testet at det der var hul igennem før jeg valgte ASP.NET og MySQL hos web10.
Avatar billede christian Nybegynder
26. januar 2005 - 09:43 #15
<<Og hvad vil du konkludere udfra det ?
<<At din ISP har en hurtigere forbindelse til Azero's ISP end til USA ?
Præcis, you got my point... placering af server betyder rigtig meget, derfor ville jeg altid selv vælge et dansk webhotel hvis jeg ville få mange besøgende fra danmark

MS SQL vs MySql.
Jeg ved bare at når jeg arbejder med MS SQL via stored procedure så går det stærkt.
Og der findes en hel del flere kode eksempler i bøger og på nettet angående MS SQL og asp.net
Avatar billede Syska Mester
26. januar 2005 - 10:01 #16
Hvis man bruger den mysql connector, er det jo præcis samme features man har ( er ikke helt sikker men tæt på ) så skulle det være en smal sag at oversætte fra SqlConnection til MySqlConnection :-)
Ville nu også helst have dansk, da mine besøgende nok ville komme derfra hvis jeg engang fik lavet et site.
Avatar billede radiv Nybegynder
26. januar 2005 - 17:48 #17
Jeg vil tillade mig at nævne en udbyder mere, der har .NET og MySQL. Jeg er selv ikke kunde der, men de kan verificere denne udtalelse fra hjemmesiden:

http://www.wendt-net.dk

"På Wendt-net finder man ikke en FAQ / OSS fordi der ikke findes " Ofte Stillede Spørgsmål " Det er dårlig servise at men som kunde skal læse 15 - 20 spørgsmål og svar igennem for at finde det der lige ligner det problem man har nu.

Nej, send en mail eller ring, og få problemet løst, om ikke med det samme, så meget hurtigt."

Dette til forskel fra bl.a Web10 og B-one som jeg har erfaringer med.
Avatar billede Syska Mester
26. december 2005 - 19:46 #18
smid nogle svar, så jeg kan få lukket
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2005 - 19:57 #19
svar fra mig
Avatar billede christian Nybegynder
26. december 2005 - 21:08 #20
svar fra mig?

Hvem valgte du at blive hostet hos?