Avatar billede forcedesigner Nybegynder
07. januar 2005 - 22:58 Der er 9 kommentarer

fra C# til VB.NET kode

Hejsa Expertere

Er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte denne her C# kode til VB.NET kode, mange tak.

Her er C# Koden:

<%@Page Language="C#"%>
<%@Import Namespace="System.Data"%>
<%@Import Namespace="System.Data.SqlClient"%>
<%@Import Namespace="System.Configuration"%>
<script runat="server">

    public void Page_Load(object sender,EventArgs args)
    {
        string keyword=Request["k"];
        if(keyword!=null && keyword.Trim()!="")
        {
            string sql="select top 10* from WordList where word like '"+keyword.Trim().Replace("'","''")+"%'";
            SqlConnection conn=new SqlConnection(ConfigurationSettings.AppSettings["connectionString"]);
            conn.Open();
            DataTable dt=new DataTable();
            SqlCommand command=new SqlCommand(sql,conn);
            SqlDataAdapter adapter=new SqlDataAdapter(command);
            adapter.Fill(dt);
            conn.Close();

            foreach(DataRow row in dt.Rows)
            {
                string meaning=row["Meaning"].ToString();
                Response.Write("<strong>"+row["Word"].ToString()+"</strong> <i>"+row["Type"].ToString()+"</i>: "+meaning+"<br>");
            }

</script>
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 23:01 #1
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
07. januar 2005 - 23:09 #2
MANGE TAK for linket arne_v

OK koden er oversættet nu, men jeg vil gerne bruge SqlDataReader, hvordan gøre jeg det?

Public Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal args As EventArgs)
Dim keyword As String = Request("k")
If Not (keyword Is Nothing) AndAlso Not (keyword.Trim() = "") Then
  Dim sql As String = "select top 10* from WordList where word like '" + keyword.Trim().Replace("'", "''") + "%'"
  Dim conn As SqlConnection = New SqlConnection (ConfigurationSettings.AppSettings("connectionString"))
  conn.Open()
  Dim dt As DataTable = New DataTable ()
  Dim command As SqlCommand = New SqlCommand (sql, conn)
  Dim adapter As SqlDataAdapter = New SqlDataAdapter (command)
  adapter.Fill(dt)
  conn.Close()
  For Each row As DataRow In dt.Rows
    Dim meaning As String = row("Meaning").ToString()
    Response.Write("<strong>" + row("Word").ToString() + "</strong> <i>" + row("Type").ToString() + "</i>: " + meaning + "<br>")
  Next
End If
End Sub
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 23:12 #3
SqlDataReader er nem at bruge.

Et lille snippet jeghavde på lager:

        Dim con As SqlConnection = New SqlConnection ("server=ARNEPC2;Integrated Security=SSPI;database=Test")
        con.Open
        Dim cmd As SqlCommand = New SqlCommand ("SELECT * FROM T1", con)
        Dim rdr As SqlDataReader = cmd.ExecuteReader
        While rdr.Read
            Dim f1 As Integer = CType(rdr(0), Integer)
            Dim f2 As String = CType(rdr(1), String)
            ' brug f1 og f2
        End While
        con.Close
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 23:12 #4
(tabellen T1 har 2 felter F1 og F2 som er henholdsvis Integer og String)
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
07. januar 2005 - 23:13 #5
Kort sagt vil jeg ha den livesearch overstættet til vb.net
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
07. januar 2005 - 23:13 #6
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
07. januar 2005 - 23:23 #7
Det er den searcher jeg vil oversætte til VB.NET: http://www.codeproject.com/aspnet/GoogleSuggestDictionary.asp

Her kan du see en online version: http://www.objectgraph.com/dictionary/

Jeg vil bare linke koden til min SQL Server database og så vil jeg ha at den giver mig suggestions ligesom den der, er det muligt?
Avatar billede burningice Nybegynder
08. januar 2005 - 00:43 #8
det er sq ikke nemt når man ikke gør noget selv for sagen, hva'.

Public Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal args As EventArgs)
Dim keyword As String = Request("k")
If Not (keyword Is Nothing) AndAlso Not (keyword.Trim() = "") Then
  Dim sql As String = "select top 10* from WordList where word like '" + keyword.Trim().Replace("'", "''") + "%'"
  Dim conn As SqlConnection = New SqlConnection (ConfigurationSettings.AppSettings("connectionString"))
  conn.Open()

  Dim command As SqlCommand = New SqlCommand (sql, conn)
  Dim reader As SqlDataReader = command.ExecuteReader()

  do whihe reader.Read()
    Dim meaning As String = reader("meaning").ToString()
    Response.Write("<strong>" + reader("Word").ToString() + "</strong> <i>" + reader("Type").ToString() + "</i>: " + meaning + "<br>")
  Next

  reader.Close()
  conn.Close()
End If
End Sub
Avatar billede forcedesigner Nybegynder
08. januar 2005 - 00:48 #9
hehehe cyberfessor...sorry men min kode virker allerede, sådan ser den ud...hmm den er ikke helt så flot men den virker:

Public Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal args As EventArgs)

Dim keyword As String = Request("k")

  Dim sql As String = "SELECT * FROM nyhed where title like '%" & Replace(keyword, "'", "''") & "%'"
  Dim conn As SqlConnection = New SqlConnection ("Data Source=HOME; Initial Catalog=Testbase; User Id=sa; Password=;")
  conn.Open()

  Dim dt As DataTable = New DataTable ()
  Dim command As SqlCommand = New SqlCommand (sql, conn)
  Dim adapter As SqlDataAdapter = New SqlDataAdapter (command)
  adapter.Fill(dt)
  conn.Close()

  For Each row As DataRow In dt.Rows
    Response.Write("<b>" + row("title").ToString() + "</b>&nbsp;&nbsp;-&nbsp;&nbsp;Author: <i>" + row("dato").ToString() + "</i> " + "<br>")
  Next

End Sub