Avatar billede djvoice Nybegynder
07. januar 2005 - 22:11 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

hmm hjælp ønskes til nybegynder

jeg vil gerne oprette en server på min egen pc så er spørgsmålet bare .... hvordan???
jeg er temmelig nybegynde i faget men hvad skal jeg bruge?? f.eks programmer der er nemme at finde ud af?? er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen Lars Hansen
djvoice1@hotmail.com
er næsten altid på msn
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 22:13 #1
windows prof eller server => installer IIS fra windows cd
windows home eller linux => installer apache
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:15 #2
hvad for en type server er det du vil have.
1 webserver = til hjemmesider
2 FTP server til Fildeling
4 Mailserver
5 alle ovenstående

Hvad internet forbindelse har du? type og udbyder
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:16 #3
Sorry så ikke lige emnet.
Apache vil jeg også anbefale til XP må jeg nok sige.
Avatar billede djvoice Nybegynder
07. januar 2005 - 22:39 #4
ok jeg vil bruge den til at have div filer liggende i den og det er xp home jeg køre med hvilket program er næmmest at køre med og jeg er ikke god til det men som sagt jeg lære nemt har desuden ikke xp cden mere da den ikke kunne tåle sol.....
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 22:40 #5
home har ikke iis, så du skal have fat på Apache
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 22:40 #6
Avatar billede djvoice Nybegynder
07. januar 2005 - 22:48 #7
hmm hvad med G6 er det noget der duer eller? det skal helt være et program der virker.... og som er meget nemt at finde rundt i..
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 22:51 #8
G6 er en FTP server.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 22:52 #9
Apache er suverænt verdens mest bruge web server.

Men jeg ved ikke ligefrem og jeg vil kalde den nem at bruge.
Avatar billede djvoice Nybegynder
07. januar 2005 - 22:53 #10
jeg ved jo ikke meget om det jeg skal bare have et program som kan bruges på min pc så den kan bruges som server......
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 22:55 #11
Men hvad skal folk hente fra din server ?

650 MB CD images ?

statiske web sider (HTML) ?

synamiske web sider (PHP) ?
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
07. januar 2005 - 22:56 #12
ja er det til hjemmesider eller hvad er det egentligt du skal bruge det til
hvis det er hjemmesider skal du vælge apache.
Der er også andre ting som skal være iorrden så som din internet forbindelse. stofanet med dynamisk ip er jo heller ikke så godt
Avatar billede djvoice Nybegynder
07. januar 2005 - 23:02 #13
jeg bruger den til musik og meget mere jeg lave mix til radioer landet over så vil i foreslå at jeg bruger?? og hvor kan jeg skaffe det??
Avatar billede arne_v Ekspert
07. januar 2005 - 23:06 #14
Forudsat at det er enkelt numre og at du måske vil lave lidt brugervenlig præsentation
af udvalget, holde styr på hvem der henter hvad etc.etc., så tror jeg stadig
på Apache og PHP som den helt rigtige løsning.

Mne du vil skulle investere noget tid i at lære Apache og PHP.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
07. januar 2005 - 23:08 #15
eller betale en for en opsætning og en database som du selv kan administrer.
Avatar billede doctor6000 Nybegynder
07. januar 2005 - 23:09 #16
ka tale af erfaring, apache sammen med PHP er ikke det nemmeste jeg har prøvet . er selv rookey til det.
Avatar billede djvoice Nybegynder
08. januar 2005 - 00:25 #17
ok jamen er det nogle programmer man kan prøve inden man køber?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2005 - 07:01 #18
Apache og PHP er gratis. Helt gratis.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. januar 2005 - 22:38 #19
OK ?