Avatar billede Jman Praktikant
07. januar 2005 - 14:07 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Et stykke software, der kan upload flere fotos på én gang

Jeg har en del sites for familiemedlemmer og lign. hvor der kastes rundt med billeder af diverse fester og lykkelige begivenheder.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at få udviklet et stykke software/et program som en bruger kan downloade, så der brugeren har mulighed for at vælge en hel mappe med fotos til upload til min server.

Dette program skal kunne følgende:
- Når programmet aktiveres promptes man for login
- Når man har logget ind kan man browse sig frem til sin mape med billeder
- Her skal man kune vælge en hel mappe eller flere filer i en mappe
- der trykkes på "upload" og billederne sendes til min server

Som du kan se er det et 0 popint-spørgssmål, for jeg vil gerne betale for udviklingen.
Har du mod og lyst på opgaven, kan du kontakte mig ang. pris og yderligere specifikationer.

Skriv til mig på eksperten(at)jman.dk
Avatar billede mnt Nybegynder
07. januar 2005 - 14:16 #1
Hvorfor ikke bare benytte et ftp-program?
Avatar billede Jman Praktikant
07. januar 2005 - 14:20 #2
Fordi det skal være så nemt som muligt, for brugeren. Derudover har jeg nogle andre udviklings-ideer med netop sådan et program
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2005 - 14:34 #3
Jeg ville også have foreslået ftp opload , men skla det forstås sådan at de skal oploades direkte til en mappe? ellers giv lidt mere info..

Hvis du bare skal have oploaded nogle billeder til din server kunne man opsætte en ftp server hvor billederne så bliver placeret i en mappe på serveren så kan de copy paste det direkte via stifinder /ie.
Avatar billede Jman Praktikant
07. januar 2005 - 14:43 #4
Jeg er IKKE interesseret i en FTP-løsning. Og det har jeg mine grunde til ;o)
- jeg er interesseret i en sikker etablering mellem server og pc, så brugeren kan uploade en hel mappe eller bare enkelte filer, men hvor destinationen af upload er dynamisk
Avatar billede Jman Praktikant
07. januar 2005 - 14:46 #5
Ligesom XUpload fra www.aspupload.com kan.
Den kan dog kun på windows styresystem og jeg er interesseret i at den også skal kunne afvikles på Linux og Mac
Avatar billede areon Nybegynder
07. januar 2005 - 15:43 #6
Hvilket Sprog køre dit / dine sites?
Må jeg lave det som en Webaplikation?
Avatar billede olebole Juniormester
07. januar 2005 - 16:35 #7
<ole>

superior >> Der vil formodentligt blive tale om flere forskellige klient-programmer på grund af OS-forskellene. Du kan under ingen omstændigheder lave noget, der fungerer på et web-side - hvis det skal være X-browser/X-platform (og det ikke skal fremstå alt for newbie-agtgigt)

/mvh
</bole>
Avatar billede cpufan Juniormester
07. januar 2005 - 16:53 #8
så ville java jå lige være sagen,

jeg kunne godt tænke mig at rode lidt med det, dog ikke som java, men C#
Avatar billede Jman Praktikant
07. januar 2005 - 17:25 #9
Jeg kører asp med acces databaser og webapplikationer er også en meget ønsket løsning ;o)

olebole: om det er forskellige klientprogrammer er vel heller ikke noget problem. Man kan jo lave lere løsningsmodeller, der tager højde for dette inden...
Avatar billede areon Nybegynder
07. januar 2005 - 17:33 #10
Jeg mener nu oz at et eksternt program kunne laves i C# hvis en Webløsning ikke er interessant. (pga flere OS),..

Men vil da gerne give dig et tilbud over mail på en C# løsning baseret på dine sites programmelle specifiaktioner.

ts@net4you.bg
Avatar billede Jman Praktikant
07. januar 2005 - 17:51 #11
aeron: så er mail sendt :o)

olebole: hvis du har lyst at byde dig ind på opgaven er du mere end velkommen... Jeg ved jo at du kan dit kram :o)
Avatar billede olebole Juniormester
07. januar 2005 - 18:38 #12
Ellers tak, det er for længe siden, jeg har skrevet klient-kode til Mac  :)

aeron >> Ja, hvis brugeren har installeret understøttelse for C# - eller han installerer en stooor pakke. C# bliver fedt på klienten ...... engang  ;o)
Avatar billede Jman Praktikant
10. januar 2005 - 19:45 #13
tak - har fået 3 tilbud, jeg lige skal forholde mig til :o)
Avatar billede dbtech Nybegynder
23. januar 2005 - 23:29 #14
Jeg har en grydeklar løsning baseret på asp og en client side komponenet der enten er i Java eller en ActiveX. Den er testet og fungerer med 1000vis af brugere og giver mulighed for at oploade hele mapper.

Du kan kontakte mig på db@dbtech.co.il

Bedste hilsner

David B.