Avatar billede apoze Nybegynder
07. januar 2005 - 12:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Start af Musik produktionsselskab.

Hej Allesammen.

Jeg har lige netop modtaget en opgave om at sku starte eget produktionsselskab som iværksætter. Dette er en skole opgave og skal ikke tages for seriøst, dette skal blot indeholde informationer og data om branchen.

Det jeg skal have lavet er en oversigt over informationer der er nyttige at vide før man går igang med at financere det, såsom:

- Fordele / Ulemper
- Løn Niveau
- Uddannelse
- Karriere muligheder
osv.

Mht. Løn niveau svinger den nok meget op og ned, afhænger jo af ens præstation.
Nå men lad os springe til slutningen.

Grunden til at jeg har valgt denne opgave er at jeg engang i fremtiden ville se frem til at starte mit eget musik produktionsselskab da jeg selv producere instrumentaler/beats som jeg har 'levet' af det sidste stykke tid.

Hvis du har kendskab til Musik Produktions Branchen eller evt. ved hvor jeg kan finde noget information så er du meget velkommen til at hjælpe.

mvh. Martin Solgaard
Avatar billede olebole Juniormester
10. januar 2005 - 18:08 #1
<ole>

Et produktionsselskab kan være en bunke forskellige ting - så du må nok være lidt mere specifik.

Om det er klogt at starte et produktionsselskab ... tajahh - men kommer i hvert fald til at føle sig som vandmolekyle i en tzunami. Hver anden musiker har et - og kun en forsvindende del af dem tjener penge på det  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede apoze Nybegynder
12. januar 2005 - 11:14 #2
Hej Ole.

Ja det har du ret i. Undersøgte det lidt nærmere og derefter besluttede jeg mig for at skifte emne da det var lidt svært at gå i gang. Og som sagt så er det en skole opgave så det skal ikke tages for seriøst, valgte det pga. interesser ikke på indkomsterne :)

Men mange tak alligevel.

mvh. Martin
Avatar billede apoze Nybegynder
22. marts 2005 - 00:53 #3
Hej Ole

Vær venlig at lave et svar da jeg gerne vil have lukket dette spørgsmål og jeg finder dit svar acceptabelt.

mvh
Martin
Avatar billede olebole Juniormester
22. marts 2005 - 00:56 #4
Jamen, så siger jeg da tak  :)