Avatar billede Swift Praktikant
07. januar 2005 - 12:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med virtuelle mapper hvor hovedmappen er slettet.

Jeg får mange af denne fejltype i EventLoggen:
-------------------------------------------------------------
The server was unable to add the virtual root '/somefolder/generalimages'
for the directory '\\SERVER4\C$\generalimages\'
due to the following error: The system cannot find the path specified.  The data is the error code.
For additional information specific to this message please visit the
Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.
-------------------------------------------------------------

Det er selvfølgelig fordi mappen 'somefolder' er blevet slettet, og så kan webserveren ikke lave mapningen mere.
Eller det kan være fordi 'generalimages' er blevet slettet.

Men så er spørgsmålet:
Kan man finde oplysningerne omkring mapningen, og så slette disse oplysninger. Så man på den måde slipper af med advarslen???
Avatar billede kenp Novice
07. januar 2005 - 20:23 #1
du kan vel bare sætte din IIS til at pege på en anden mappe som så er korrekt for at få det til at virke.
Avatar billede Swift Praktikant
09. januar 2005 - 10:46 #2
Problemet er bare at hvis man nu har haft mange forskellige WEB servere(services) sat op (der har taget sig af mange forskellige host-headers), og at disse så er slettet igen...

HVAD gør man så?
Jeg tror ikke det fungerer at oprette en ny web server, fordi IIS kører jo med det der 'W3SVC15' navngivningssjov...
Og hvis man havde en virtuel mappe på server 'W3SVC15', som man har slettet - så kan man jo ikke logisk set få fat på den igen...?
Avatar billede kenp Novice
09. januar 2005 - 10:56 #3
Nej du kan ikke få fat på den gamle! men den w3svc15 er jo bare logfil navnet? så du kan da bare oprette et ny af dem! så du skal bare ahve den til at pege et nyt sted hen.
Avatar billede Swift Praktikant
10. januar 2005 - 15:39 #4
Nej, det er IKKE kun logfil navnet. Det er hele IIS'erens unikke identifikation af en "web server". Og hvis man sletter denne "webserver" ser det ikke ud til at man kan generhverve sig adgang til disse informationer på normal vis...
Avatar billede Swift Praktikant
13. november 2005 - 11:03 #5
Lukker spørgsmålet