Avatar billede rimstalker Nybegynder
19. marts 2001 - 11:50 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

password - Flash 4

Jeg har en lille side jeg øver mig på, men der er nogle billeder som det ikke er alle der skal se.. hehe, men jeg ville gerne vide om det er muligt, i Flash 4, at lægge et password ind..
Avatar billede brandy Nybegynder
19. marts 2001 - 11:56 #1
Jeps, selvfølgelig du kan altid lave det som en variabel. Det er ikke super-sikkert men kan bruges:

Lav et textfield og giv det variabelnavnet \"bruger\"

Lav et mere og giv det variablen \"pass\"

lav en knap med følgende actions:

on (release) {
    if (\"bruger\" eq brugernavn and \"pass\" eq password) {
        gotoAndPlay (20);
    } else {
        gotoAndPlay (10);
    }

Skulle virke!

[Brandy]
Avatar billede brandy Nybegynder
19. marts 2001 - 12:00 #2
du skal så bare ændre brugernavn til f.eks. administrator og password til...et password ;o)

Desuden kan du give \"pass\" -textfieldet en password egenskab.

MVH

[Brandy]
Avatar billede rimstalker Nybegynder
19. marts 2001 - 12:12 #3
mange tak, den finder jeg lige ud af.. :o)
men jeg er stadig meget newbie i flash, men hvis du vil se den er den her: www.rimstalker.dk

*rim*
Avatar billede brandy Nybegynder
19. marts 2001 - 12:16 #4
Selv tak! Men jeg har lige fundet en lille fejl:

on (release) {
    if (bruger eq \"brugernavn\" and pass eq \"password\") {
        gotoAndStop (20);
    } else {
        gotoAndStop (10);
    }

MVH

[Brandy]

Avatar billede rimstalker Nybegynder
19. marts 2001 - 12:37 #5
nu har jeg prøvet at gøre som du sagde, men den siger \"syntax error\" kan du skrive ordret hvad jeg skal skrive??
Avatar billede rimstalker Nybegynder
19. marts 2001 - 12:41 #6
YES! jeg fik den. mange tak, jeg skulle bare lige finde ud af den der text editor.. ;o)
Avatar billede brandy Nybegynder
19. marts 2001 - 12:42 #7
Hmmm...oki! som tidligere beskrevet skal du oprette 2 textfields - vent jeg uploader lige en fil hvor du kan se hvad du skal gøre linket kommer om lidt...
Avatar billede brandy Nybegynder
19. marts 2001 - 12:54 #8
Avatar billede rimstalker Nybegynder
19. marts 2001 - 13:18 #9
ok, prøv at se på www.rimstalker.dk jeg har uploaded den nu så den skulle virke.. :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
19. marts 2001 - 13:51 #10
Her er det altså jeg lige må sige at Passwords lavet kun i Flash ikke er sikre. Prøv at åbne en simpel swf i Notepad og dig selv efter. Alle variabler og værdier kan findes.

Der må og skal bruges Server side Sprog for at sikre dit indhold. Altså CGI/ASP/PHP...

Nikolaj
Avatar billede brandy Nybegynder
19. marts 2001 - 15:06 #11
Nikolaj --> Du har ret og det har jeg også selv skrevet til ham længere oppe i svaret, men det kan da godt gå når det er \"lowsecurity\" ;-)

MVH

[Brandy]
Avatar billede rimstalker Nybegynder
20. marts 2001 - 11:40 #12
Ja jeg ved godt at det faktisk er meget nemt at komme forbi uden password, men det dreger sig heldigvis kun om nogle forældre som ikke ligefrem er computer genier... men tak for advarslen... :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
20. marts 2001 - 11:42 #13
Nååå... forældre, nej det finder de aldrig ud af. *GGG*
Avatar billede brandy Nybegynder
20. marts 2001 - 11:51 #14
hæhæ... ;o)
Avatar billede hofer Nybegynder
20. marts 2001 - 13:45 #15
Det ville jeg nu ikke føle mig heeelt så sikker på mr. Rimstalker....
Avatar billede brandy Nybegynder
20. marts 2001 - 21:56 #16
Hæhæhæhæhæhæ...okay sorry! Men det er lidt sjovt det her...Rimstalker du skal huske at når du publisher så skal du slå \"right-click\" -menuen fra! - man kan bare højreklikke og trykke play i dit password, så kommer man ind til de billeder som du vil have skjult!!!! *gG*

MVH

[Brandy]

:: - Hacker\'s D-Light- ::