Avatar billede jetzen Nybegynder
07. januar 2005 - 00:09 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Funktion? foretage samme beregning flere gange

Jeg har en række beregninger som jeg skal have gentaget en hel del gange i mit program, når man gøre forskellige ting,
men jeg har ikke bruge for at få sendt noget resultat tilbage, hvis i forstår hvad jeg mener.
Jeg tænkte derfor på om det ikke kunne lade sig gøre at definere en "funktion" eller lignende og så kalde den hvergang processen skal udføres.

Hvordan gør jeg det?
Funktionen får al information fra nogle tekstfelter, hvor resultatet også indsættes, jeg behøver derfor ikke sende dem til funktionen eller få noget resultat tilbage.
Avatar billede jetzen Nybegynder
07. januar 2005 - 00:55 #1
Lukker
Avatar billede nop Nybegynder
12. januar 2005 - 15:45 #2
Har du ikke set Delphi kilde kode før?

procdure goer;
begin
  //noget kode
  edName.tekst:='Ukendt'; //sætter edit indhold til strengen "Ukendt"
  //noget mere kode
end;

begin //fx form create
  goer; //kalder proceduren "goer"
end;