Avatar billede gobbel Nybegynder
06. januar 2005 - 22:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ny harddisk til gammelt bundkort.

Jeg har lige købt en 200gb harddisk fra Maxtor og sat den til min computer. Den findes i bios, men når man skal til at lave en partition til den, kan den kun tages som en 137gb.

Nogen der kan hjælpe og kan dette laves uden at flashe bios?
Hvis ikke, hvordan får jeg så skidtet flashet uden for megen risiko?
Avatar billede a1a1 Novice
06. januar 2005 - 22:51 #1
kan du ikke bare dele den i 2 partioner (2x100) så?

;o)
Avatar billede gobbel Nybegynder
06. januar 2005 - 23:04 #2
Nej, den ser på disken som om den er på 130gb og så kan jeg jo ikke dele den op i 2*100gb :(
Avatar billede jeppe7100 Nybegynder
06. januar 2005 - 23:12 #3
Har du nogen anden harddisk til, hvor dit operativsystem ligger på (Windows el. lign.)?
Avatar billede gobbel Nybegynder
06. januar 2005 - 23:13 #4
yes, jeg har en 80gb harddisk som er partitioneret i 2 dele. Den står som master og så den nye som slave.
Avatar billede milter Ekspert
06. januar 2005 - 23:28 #5
Din bios skal understøtte drev større end 137GB og du skal også have en opdateret SP1 på maskinen, hvis du kører XP.
Avatar billede firebird Nybegynder
07. januar 2005 - 07:56 #6
Det skyldes Windows XP der har en 135 Gb grænse. Men hvis du installere SP1 eller SP2 (Service Pack 2), Windows XP kan se dit disk som et 200 Gb disk, og bagefter kan du lave enten en partition nr 3 med 65 Gb eller overføre dette plads til den 2. partition med "Partition Magic" program.
Avatar billede gobbel Nybegynder
07. januar 2005 - 11:16 #7
Har win2k. Jeg fandt via et andet forum ud af at Maxtor selv har lavet et lille program som gør at det virker i windows. det findes på maxtor.com
Avatar billede ppr Nybegynder
07. januar 2005 - 14:08 #8
Ellers kan du anvende en Bootdisk fra ME - denne understøtter store diske.

Søg på google efter bootdiske.