Avatar billede siemenz Nybegynder
06. januar 2005 - 21:53 Der er 12 kommentarer

Netværk mellem Trådløst Lan og Normalt Lan.

...
jeg har dette problem ,..
købte en Dell Insperion 9200 for et par uger siden, og vi startede den op og har købt en trådløs d-link router til den så den sidder sammen med det andet netværk vi har i huset via Switchen, vi bruger bare de standart settings som windows selv sætter op da det virkede fint, den går fint på nettet og det hele, men kan ikke komme ind på de andre computere..., den skriver at der ikke er adgang når vi prøver at connecte, at vi skal kontakte Administratoren, og de kan heller ikke connecte til den her, det samme med Printeren. som vi alle bruger over netværket, satte den op på min stationære idag uden problemer, den fandt den selv med det samme... men med den laptop her finder den ikke en skid ? .. er der noget jeg skal slå til eller noget ? .. og kører ikke med WEP kryptering!!

//SiemenZ - på forhånd tak
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. januar 2005 - 22:28 #1
Hvordan er Routeren sat til.
Hvis du bare bruger den som Switch burde det virke. (dvs. at du ikke bruger WAN porten på Routeren)
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. januar 2005 - 22:29 #2
Men hvis du router dit eksistrende netwærk igennem den trådløse router, ja så virker det ikke.
Avatar billede siemenz Nybegynder
06. januar 2005 - 22:57 #3
Router ...

altså jeg sender Internet fra , MODEM TIL Switch , som der sidder 2 stationære i, så går der kabel fra ´switch til Trådløs router, og 2 maskiner med trådløst til den, den fungerer ikke ? .. internettet fungere da ..

//SiemenZ
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. januar 2005 - 09:45 #4
Ja, men det kabel fra switchen, går det i Routerens WAN/Internet port, eller i en af de 4 LAN porte?
Avatar billede siemenz Nybegynder
07. januar 2005 - 11:53 #5
en Lan Port.... hva faen er Wan ? ;) Wide Area Network ? *GG*

//SiemenZ
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. januar 2005 - 12:38 #6
Du skal sætte det til sådan her:

Modem -> Router (WAN) -> PC'er til LAN
Avatar billede siemenz Nybegynder
07. januar 2005 - 13:22 #7
hmm ... Jeg har 1 switch og 1 trådløs router, Kan jo ikke få de normale netkabler ind i den trådløse ;)

//SiemenZ
Avatar billede bjuhl Nybegynder
07. januar 2005 - 15:19 #8
Skriv lige mærke og model på den Router
Avatar billede siemenz Nybegynder
07. januar 2005 - 18:47 #9
D-link DWL 2100 AP 802,11G/108MBPS ...

min søster kan godt komme på med den anden staionære med Trådløst .. men den Bærbar vil bare ikke ..

//SiemenZ
Avatar billede bjuhl Nybegynder
08. januar 2005 - 09:22 #10
Godtså. Det er IKKE en Router du har, så du glemmer lige alt hvad jeg har skrevet om opsætning.

Hvis du har en PC der kan forbinde og en der ikke kan. Så er det PC'en du skal rette blikket mod og ikke dit netværk.

Hvilken IP'er får de forskelige PC'er tildelt??

Er de i samme workgroup?
Avatar billede siemenz Nybegynder
08. januar 2005 - 11:07 #11
hmm... ved sQ ikke lige med Ipeer...

men ja samme WorkGroup.. og nettet virker fint, Vi kan bare ikke logge på hinanden .. er begyndt at tro det er noget med Firewall'en

//SiemenZ
Avatar billede speedy2000 Nybegynder
13. januar 2005 - 21:53 #12
Du finder din IP ved at trykke på start, kør og skrive CMD
I den dos promt du får skriver du Ipconfig

Så skulle den gerne fortælle dig din IP.

Den IP skal være inden for samme segment som dine PCére.. F.eks. 192.168.0.1 og 192.168.0.2 (Altså de 3 første tal skal være ens)

Hvis IPérne er i samme segment, kan det være fordi brugeren på den bærbare PC ikke er oprettet på din PC du prøver at connecte til. Prøv f.eks. at enable gæstekontoen på din PC og del en mappe hvor du giver fulde rettigheder til Everybody.

Så skulle du gerne kunne få fat i den mappe.