Avatar billede feodor Nybegynder
06. januar 2005 - 19:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fylde dvd helt ud i Encore?

Vi har lavet en dvd i Adobe Encore bestående af samlet ca 45 minutters dv video i 720x578. Med dvd menuen og video kan den kun komme til at fylde lidt over 3 GB selvom Encore er sat op til medier på 4,7 GB. Det undrer mig at den ikke fylder skiven helt op når transcode settings er på automatic.
Hvad kan man gøre for at få den op på de 4,7 GB. Den komprimerer jo til syneladende mere end nødvendigt og det er irriterende da det et eller andet sted må gå ud over kvaliteten.
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2005 - 19:58 #1
Ligesom der er en nedre grænse for, hvor langt du kan gå ned i kvalitet, er der også en grænse for hvor højt du kan gå op. På en 4,7 skive kan der være en time på i fuld kvalitet. Når du så smider 45 min på skiven får du den i den optimale DVD-kvalitet, dvs. kvaliteten kan ikke blive bedre. Ellers skal du sætte bitraten op, men så er det ikke sikkert, din afspiller vil have den. Alt hvad du smider på en time eller derunder får du i den bedste DVD-kvalitet.
Avatar billede feodor Nybegynder
06. januar 2005 - 20:08 #2
ok det lyder godt... så behøver vi ikke være urolige
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2005 - 20:09 #3
Bestemt ikke :-)
Avatar billede norbert Nybegynder
06. januar 2005 - 20:11 #4
Den begynder først at komprimere når du smider over en time på :-)
Og du kan først se det rigtigt når du når omkring 2 timer.