Avatar billede fjorbak Forsker
06. januar 2005 - 18:33 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af en Apache server

Hej gutter
Jeg syntes efterhånden at have læst så meget om Apache serveren at jeg vil forsøge at lægge den på en win2000 server.

Hvad skal jeg gøre for at få den til at virke kort fortalt???

skal win2000 server gøres noget ved den??

Apache webserveren hvad gør jeg der ??

Den skal i første omgang virke som intranet web site og siden måske Internet???

dette er sikkert ikke første gang jeg kommer til at spørge om noget til dette.

Jan
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 18:35 #1
download
installer
konfigurer
start
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 18:36 #2
Det eneste som kan drille lidt er konfigureringen (httpd.conf).

Du skal ikke lave noget ved Windows.
Avatar billede fjorbak Forsker
06. januar 2005 - 19:18 #3
Arne hej

Skal det være på C-drevet og skal der ikke installeres noget fra win 2000??
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 19:20 #4
Default installeres det i "C:\Program Files" eller "C:\Programmer", men du bør da
sagtens kunne installere det et andet sted.

Nej du skal ikke have noget fra Windows CD'en.
Avatar billede fjorbak Forsker
06. januar 2005 - 19:24 #5
ok prøver lige

Jan
Avatar billede fjorbak Forsker
06. januar 2005 - 20:03 #6
håber du er der endnu, har du en apache kørende??

Jeg har lagt den på et andet drev, er der noget jeg især skal tage højde for, når jeg udskifter apache startside???

Der skal vel bare være en index.html eller hvad

Jan
Avatar billede fjorbak Forsker
06. januar 2005 - 20:06 #7
og hvordan kommer jeg fra en anden maskine til selve den server ved du noget om det??
jan
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 20:39 #8
Ja - jeg har både en 1.3 og en 2.0 installeret (som jeg bruger en gang imellem).
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 20:40 #9
Det er kun default at dokumentræet ligger i Apache træet. Normalt ændrer man det så det
ikke gør det.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 20:41 #10
Du tilgår den helt normalt:

http://servernavn/xxx.html

http://servernavn/ defaulter til index.html (med normnal opsætning)
Avatar billede fjorbak Forsker
06. januar 2005 - 20:46 #11
Ja Arne

Jeg har via ip adressen fået det til at virke og beder dig om at give et svar, jeg mangler nu bare at sætte min IP adresse og DNS i nul, da jeg har en router å og kører med faste ip adresser på, men hvordan kommer jeg ind på netkortet det er første gang jeg faktisk er kommet så langt.

Jan
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 20:54 #12
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 20:55 #13
Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstå.

Det er:

PC med browser----(eksternt net)----[ekstern IP]router----(intern net)----[intern IP]server

ikke ?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. januar 2005 - 20:57 #14
Hvis ja så:

- giver du din server fast intern IP
- sætter navnet i DNS til at pege på den eksterne IP
- konfigurerer routeren til at forwarde port 80 udefra til den interne IP på din server
Avatar billede fjorbak Forsker
06. januar 2005 - 21:14 #15
Hej arne

Tak forhjælpen

Jan
nb. det sidste er vist anderledes spørger over i netværk/server