Avatar billede kelo Nybegynder
19. marts 2001 - 10:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SQL Forespørgsel (der kommer intet frem)

Function FindElevsSkema

Dim tempSkema, ho(20,2)
Dim taeller
dim tHold

tHold = \" 01B \"

StrSQL = \"set datefirst 1 set dateformat dmy SELECT laerer, hold, fag, lokale, dwd, dh FROM skemaView WHERE hold = \'\"& tHold &\"\' AND 12 = dw and dy=2001 order by dwd, dh\"
end function

i tmpsite.asp kalder jeg sådan her:
Dim tmpSkema

tmpSkema = FindElevsSkema

lngUBound = Ubound(TmpSkema,1)

Men der kommer intet ud når jeg response.writer. Der er noget i db\'en og når jeg sætter uge istedet for hold, så kommer de rigtige data. Hvad dælen laver jeg fejl?
FOR tal = 0 to lngUbound
    Response.Write tmpSkema(tal,0)
NEXT
Avatar billede sone Nybegynder
19. marts 2001 - 11:01 #1
Hvor ligger du databasens resultat(RS) over i array(tmpSkema) ?
Avatar billede kelo Nybegynder
19. marts 2001 - 11:03 #2
objRst.open StrSQL, objCon

do While Not objRst.EOF
tempSkema = objRst (\"fag\") &(\" - \")& objRst (\"lokale\") &(\" - \")& objRst (\"laerer\")

    tempSkema2 = objRst (\"dwd\")            tempskema3 = objRst (\"dh\")
    ho(taeller,0) = tempskema
    ho(taeller,1) = tempskema2
    ho(taeller,2) = tempskema3
    taeller = taeller + 1
    objRst.movenext
loop

FindElevsSkema = ho

objRst.Close
objCon.Close
Avatar billede kelo Nybegynder
19. marts 2001 - 11:04 #3
Argh jeg sutter til opsætning sorry about that
Avatar billede lundholm Nybegynder
19. marts 2001 - 11:06 #4
Husk at skrive oRs.Fields(\"FieldName\").Value istedet for den dovne oRs(\"FieldName\"). Det er hurtigere og meget pænere, specielt hvis din kode skal lægges om i COM eller konverteres til ASP.NET.

Avatar billede kelo Nybegynder
19. marts 2001 - 11:10 #5
Takker for rådet og jeg har lavet koden om så de hedder nu. objRst.fields(\"fag\") osv osv
Avatar billede kelo Nybegynder
19. marts 2001 - 11:12 #6
Dim tempSkema, ho(20,2)
Dim taeller
dim Uge

Uge = 12

StrSQL = \"set datefirst 1 set dateformat dmy SELECT laerer, hold, fag, lokale, dwd, dh FROM skemaView WHERE hold = \'JavaM\' AND \'\"& Uge &\"\' = dw and dy=2001 order by dwd, dh\"

hvis jeg bruger den her istedet for kommer de rigtige data frem ved response.write. Men jeg kan stadig ikke få noget frem når jeg bruger hold istedet *sighs*
Avatar billede kelo Nybegynder
19. marts 2001 - 11:15 #7
Ehh jeg fandt selv ud af det.....aner ikke helt hvordan men hvis jeg ikke sætter hold som Dim til at starte med virker det. Forklaring på alm. dansk giver points
Avatar billede kelo Nybegynder
05. april 2001 - 13:22 #8
Fandt selv ud af det