Avatar billede springer Nybegynder
19. marts 2001 - 10:39 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

mailto

Hvad er der galt her?
<a href=\"mailto:&\"<xsl:value-of select=\"email\" />&\"?subject= Ordrenummer & \"<xsl:value-of select=\"ordrenummer\" /> &\" > Send en mail til kontaktpersonen</a>

Kort fortalt skal man via e-mail adressen i XML dokumentet sende en mail med et bestemt subjekt (ordrenummer)
Avatar billede lundholm Nybegynder
19. marts 2001 - 10:57 #1
Du skal bruge en anden metode til at indsætte XML node-data i en HTML attribut;

<a href=\"mailto:{email}&?subject=Ordrenummer{ordrenummer}\">Send en mail til kontaktpersonen</a>

Tuborg-klammerne \'{NodeNavn}\' er en forkortelse/metode til at indsætte Node-værdier i attributter.
Avatar billede springer Nybegynder
19. marts 2001 - 11:05 #2
Hmm, synes ikke det virker heller..............

XML spy brokker sig over at det ikke er wellformed
Avatar billede lundholm Nybegynder
19. marts 2001 - 12:14 #3
Ah, naturligvis. Det er fordi du ikke må skrive et \'&\' tegn i din XSLT, uden at anføre at det er et almindeligt ascii \'&\' tegn. Skriv &amp; istedet i din url, så virker det!

<a href=\"mailto:{email}&amp;?subject=Ordrenummer{ordrenummer}\">Send en mail til kontaktpersonen</a>
Avatar billede lundholm Nybegynder
19. marts 2001 - 12:15 #4
Håber det er ok! :-)
Avatar billede nico26 Nybegynder
19. marts 2001 - 12:17 #5
prøv det her:

<xsl:template match=\"mail\">
    <a><xsl:attribute name=\"href\">mailto:<xsl:value-of/></xsl:attribute></a>
    <address><xsl:value-of/></address>
  </xsl:template>
Avatar billede springer Nybegynder
19. marts 2001 - 12:28 #6
sådan her skal det se ud :-)
<a><xsl:attribute name=\"href\">mailto:<xsl:value-of select=\"email\"/>?subject= ordrenummer: <xsl:value-of select=\"ordrenummer\" /></xsl:attribute>Send en mail til kontaktpersonen</a>

Tak for hjælpen begge to
Avatar billede lundholm Nybegynder
19. marts 2001 - 12:58 #7
Det er da utroligt besværligt at skrive det på ovenstående måde, når man kan komme uden om det, ved at bruge en industri-syntax der er kortere!!

Forudsat du bruger det seneste namespace fra W3 (http://www.W3.org/1999/Transform), så er det garanteret at det virker.

<a href=\"mailto:{email}&amp;?subject=Ordrenummer{ordrenummer}\">Send en mail til kontaktpersonen</a>

Prøv at se på eksemplerne og vurdér hvilket der er den pæneste, korteste og også hurtigste at parse for parseren!
Avatar billede springer Nybegynder
19. marts 2001 - 13:02 #8
Det er fordi det der kommer til at så i min mailto er følgende:
mailto:{email}&?subject=Ordrenummer{ordrenummer}

Det kan godt være det er en gammel parser jeg har liggende på test-maskinen, men min NT server er til rep lige nu.
Avatar billede lundholm Nybegynder
19. marts 2001 - 13:18 #9
Jeg forudsætter naturligvis, at du som udvikler, bruger MSXML 3.0 og det seneste namespace fra W3 konsortiet. TD/WD (working draft) namespacet var jo beta ..
Avatar billede springer Nybegynder
19. marts 2001 - 13:32 #10
Jeg har lige testet det på min server, som bruger MSXML 3.0.

Jeg er godt nok nybegynder i XML programmering, men jeg går ud fra når du skriver namespace så er det
<xsl:stylesheet xmlns:xsl=\"http://www.w3.org/TR/WD-xsl\">

du mener. ???
Avatar billede lundholm Nybegynder
19. marts 2001 - 13:43 #11
Korrekt, borset fra at du skal bruge *det nye namespace*, som tidligere anført \"http://www.W3.org/1999/Transform\". Jeg fortjener da point for det her =o)
Avatar billede springer Nybegynder
19. marts 2001 - 14:03 #12
Vil godt give dig points. Men........ jeg har allerede give de points til nico22, og.....
jeg bruger det nyeste msxml 3.0 og http://www.W3.org/1999/Transform men jeg får stadig følgende
mailto:{email}&?subject=Ordrenummer{ordrenummer}
Fatter ikke rigtigt hvorfor.. måske er det fordi serveren er en NT4 ??