Avatar billede gudinden Nybegynder
06. januar 2005 - 16:01 Der er 9 kommentarer

Vil flytte system, AD og data fra w2k server til en w2k

Kan nogen sige mig hvordan jeg kan lettest flytte en windows 2000 domain controller til en anden computer uden at skulle miste alt sikkerhed, accounts etc eller ændre domain navn? Det er den første controller i domain og har dns og dhcp til hele netværket (jeg har flere domain). Det er en ny computer men vil bruge w2k, data i raid 5 som den sidste ( systemmet er ikke includeret i raid 5 men er mirrored). Mangler plads i den gamle computer og er nød til det. Jeg vil helst ikke brug back up...vil gerne have en klon af den gammel server med sikkerhed og alt intakt...samme controller og domain navn etc
Avatar billede holmus Nybegynder
06. januar 2005 - 16:12 #1
Det er ikke muligt at gøre uden backup.

Men du kan gøre det, at du tager backup af "System State" samt dine data Installerer din nye server, og slukker den gamle, og laver en restore på din nye server. Den skulle gerne tage alt sikkerhed med...

Alternativt (løsningen jeg nok ville vælge), er at installerer den nye server, og stille og roligt flytte tingene over på din nye server, ved at køre dcpromo, og flytte rolle for rolle... Det vil så have den betydning at navnet på din server bliver ændret, men alt andet vil du kunne holde intakt! :)

/holmus
Avatar billede webcon Nybegynder
07. januar 2005 - 00:12 #2
Du bliver nødt til at lave en ny DC´er, hvor du naturligvis skal have et nyt navn til denne. Korrekt som "holmus" nævner, at du skal køre en DCPROMO i det eksisterende domæne. Dernæst skal du flytte FSMO roller fra den gamle til den nye DC´er.

Efter du har kørt dcpromo, bliver der automatisk replikeret dine data fra dit AD fra din gamle til den nye server. Når roller er flyttet, kan du roligt slukke den gamle server.
Avatar billede gudinden Nybegynder
07. januar 2005 - 10:03 #3
Jeg ved man kan gør lige som beskrivet af både holmus og webcon. Jeg leder efter en måde at gør det på så jeg ikke skal ændrer på domain navn og server navn.
Avatar billede holmus Nybegynder
07. januar 2005 - 10:07 #4
Så er det min løsning 1 du skal vælge. Andet er ikke muligt!
Avatar billede gudinden Nybegynder
07. januar 2005 - 11:37 #5
Nej da! Mit spørgsmål er ikke hvordan man flytter data til en ny server men om i kendte en måde jeg kan klone min domain controller uden at miste sikkerhed men behaver server navn or domain navn. se lige denne link http://support.microsoft.com/kb/q249694/
ved lige hvordan fordi jeg har gjort det før.
Avatar billede gudinden Nybegynder
07. januar 2005 - 11:38 #6
altså hvordan man glytter data
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2005 - 17:01 #7
Det gør du som holmus skriver ved at tage backup og installere det på den nye server , selve servernavnet er vel ligegyldigt, sålænge du får din dns op at køre og dine serverroller med over. Du beholder selvfølgelig domænenavn.
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;255690     Overføre FSMO
Avatar billede gudinden Nybegynder
10. januar 2005 - 10:08 #8
Som sagt er jeg klar over det i skriver, jeg ledte efter en anden måde, at gør det på og fordi jeg vil bevare server navn...have my reasons. Men tak for indsatsen. Hvis jeg finder ud af at det ikke kan lad sig gøre, fordeler jeg pointene til jer :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
29. januar 2005 - 12:05 #9
fandt du en løsning?