Avatar billede erleben Nybegynder
05. januar 2005 - 20:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

adresse linien

Jeg har brug for hjælp

Siden er oprettet i html kode. Når man indtaster domænet i adresse linien står det korekt f.eks www.domæne.dk når man så vælger linket info - står der nu i adresse linien www.domæne.dk/Info.htm - nu kommer spørgsmålet, hvordan fjerne man info.htm? så der kun står www.domæne.dk navnet i adresse linien. I min title står der kun domæne navnet.

Håber der er nogen der kan hjælp
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
05. januar 2005 - 21:35 #1
Du kan f.eks lave en iframe på hele siden, så er problemet løst, og så du køre hele siden i iframen, Så ændre urlen sig aldrig.
Avatar billede erleben Nybegynder
05. januar 2005 - 21:48 #2
det har du ret i, men så er der en del der skal ændres. Er der ikke andre måder?
Avatar billede knudgert Nybegynder
05. januar 2005 - 22:12 #3
Nej, og hvorfor i alverden vil du dog ikke have hele stien vist?

Det er det rareste for brugeren, at kunne se hvor man er og man kan jo alligevel se det i sidens kildekode,
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
05. januar 2005 - 22:17 #4
Nej der er ingen arejde med det, du områder bare din index.html til f.eks. forside.html og så laver du en ny side med en iframe der linker til din forside.html og så kalder du den for index.html så er problemet løst og der skal ikke ændre mere.
Avatar billede erleben Nybegynder
05. januar 2005 - 22:54 #5
Tak for svaret - jeg vil lige overveje det:-)
Avatar billede erleben Nybegynder
05. januar 2005 - 22:55 #6
Hvis du vil have poin - skal du give et svar til mig
Avatar billede roenving Novice
05. januar 2005 - 23:58 #7
-- og jeg har faktisk gjort det omvendte (altså sørget for at man faktisk kan se den aktuelle url, selvom det egentlig er en side, hvor det kun er en iframe, som skifter !-), for hvordan i alverden skal en søgemaskine, som henter properties fra sidens indstillinger (deriblandt den egen adresse) ellers kunne sørge for at resten af siden vises korrekt ...

-- og iframes er gode nok, men der er et par issues specielt omkring søgemaskiner og navigation, som man skal tage højde for !-)
Avatar billede steffansteffan Nybegynder
06. januar 2005 - 07:58 #8
Her er et svar så.
Avatar billede knudgert Nybegynder
06. januar 2005 - 16:03 #9
Længe leve brugeruvenlighed!