Avatar billede moon44 Nybegynder
05. januar 2005 - 19:44 Der er 12 kommentarer

Hjælp til at skrive til en .txt fil !

Hej jeg har et spørgsmål til noget code... er temmelig nybegynder...

vil gerne skrive til en .txt fil via noget html code... men kan ikke få det til at virke! her er min code:

<form name="input" action="hej.txt" method="post">
First name:
<input type="text" name="firstname"><br>
Last name:
<input type="text" name="lastname"><br>
<input type="submit" name="submit" value="OK"><br>
<input type="reset" value="Reset">
</form>

Skriv lige om det kan lade sig gøre eller jeg bare er en hat :\
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
05. januar 2005 - 19:48 #1
Hvis jeg var dig ville jeg lave det i php...du er ikke en hat det kan bare ikke lade sig gøre sådan der ;)
Avatar billede moon44 Nybegynder
05. januar 2005 - 19:50 #2
Undrer mig bare over at det kan være så svært... det er så hammer let i andre sprog :\
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
05. januar 2005 - 19:53 #3
det er det også i php, men HTML er jo et modellerings sprog som primært beskæftiger sig med udseende og ikke filbehandling. Prøbv at gå ind på www.php.net, hent php dokumentationen og slå op under fgetcsv.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2005 - 20:40 #4
HTML kan ikke skrive til filer.
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
05. januar 2005 - 20:43 #5
Det var ikke spørgsmålet!!!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2005 - 20:47 #6
kasperstorm> eh?

I spørgmålet står der: "Skriv lige om det kan lade sig gøre eller jeg bare er en hat :\"

Svaret er, at det ikke kan laves i HTML.. det kan laves med et serverside scriptsprog, som f.eks. ASP, JSP, PHP, CGI/Perl, osv..
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
05. januar 2005 - 20:49 #7
Jep men det kan gøres på mange måder, hvad med en form med multipart/form-data???
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2005 - 20:51 #8
Det skal jo behandles af et serverside scriptsprog :-)
Action henviser til den fil, der skal behandle de data der submittes ("firstname", "lastname", osv..)
Avatar billede kasperstorm Nybegynder
05. januar 2005 - 20:57 #9
true
Avatar billede moon44 Nybegynder
05. januar 2005 - 21:03 #10
...er der ikke en der kan komme med et eksempel på coden hvis det er så let :\
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. januar 2005 - 21:05 #11
Hvilket serverside scriptsprog understøtter dit webhotel?
Avatar billede olebole Juniormester
06. januar 2005 - 12:14 #12
<ole>

Du kan godt skrive en txt-fil lokalt med JScript og ActiveX, men du oplyser ikke, hvad du skal bruge det til - og hvordan. Derfor er det ikke til at vide, hvad der er løsningen for dig  :)

/mvh
</bole>