Avatar billede lordofmankind Nybegynder
05. januar 2005 - 16:48 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Dette script virker ikke!

Hvorfor kan jeg ikke få dette fede "spil" til at virke.

http://javascript.internet.com/games/type-game.html

Der står man skal gøre 3 simple ting.

1.Copy the coding into the HEAD of your HTML document

Det er vel bare mellem <head> og </head>?
Men skal man også kopiere deres <head> med?
Eller er det bare for at få det til at virke på deres egen side?

Jeg har prøvet begge dele.

2.Add the onLoad event handler into the BODY tag

Det er vel bare denne linie:
<BODY onKeyPress="if (event.keyCode > 96 && event.keyCode < 123) event.keyCode=event.keyCode-32; keypress(event.keyCode)" onload=focus();showwait();endgame()gt;

Mellem <body> og </body> ikke?
Men igen skal man have deres eget body tag med?
Har prøvet med og uden.

3.Put the last coding into the BODY of your HTML document  -->

Det skal vel bare prppes ind et sted mellem det øverste <html> og det nederste </html> tag ikke?

Hvad har jeg gjort forkert?

Det eneste der fremkommer på min HP er: score=0
Og så reklamen for deres hjemmeside i mindten af siden.
Avatar billede mccookie Seniormester
05. januar 2005 - 16:54 #1
<!-- THREE STEPS TO INSTALL TYPE GAME:

  1.  Copy the coding into the HEAD of your HTML document

  2.  Add the onLoad event handler into the BODY tag

  3.  Put the last coding into the BODY of your HTML document  -->

<!-- STEP ONE: Paste this code into the HEAD of your HTML document  -->

<HEAD>

<!-- This script and many more are available free online at -->

<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Original:  Ben Joffe -->

<!-- Web Site:  http://www.joffe.tk/ -->

<script>

var currentspeed=1500;

var difficulty=new Array("25","10", "35")

var range=new Array("0", "25", "0")

var how;

var letters=new Array("A", "B", "C", "D", "E", "F", "G", "H", "I", "J", "K", "L", "M", "N", "O", "P", "Q", "R", "S", "T", "U", "V", "W", "X", "Y", "Z", "0", "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9");

function writeletters(){

if (writearea.innerHTML.substring(0, 1)=="<") writearea.innerHTML="";

var ranum=Math.round(Math.random()*difficulty[how]- -range[how])

if (currentspeed>50) currentspeed=currentspeed-10;

if (writearea.innerHTML.length<15) {writearea.innerHTML=writearea.innerHTML+letters[ranum];

setTimeout('writeletters()', currentspeed)}

else {endgame()}

}

function begingame(){

currentspeed=1500

scorearea.innerHTML="0";

how=hardness.options.selectedIndex

writeletters();

}

function keypress(butpush){

if (letters[butpush-65]==writearea.innerHTML.substring(0, 1)) {writearea.innerHTML=writearea.innerHTML.substring(1, writearea.innerHTML.length);scorearea.innerHTML=scorearea.innerHTML- -1}

var numbers2=new Array("0", "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9");

if (numbers2[butpush-48]==writearea.innerHTML.substring(0, 1)){writearea.innerHTML=writearea.innerHTML.substring(1, writearea.innerHTML.length);scorearea.innerHTML=scorearea.innerHTML- -1}

}

var doeeee=1;

function showwait(){

if (doeeee==1){waiting.innerHTML="_";doeeee=0;}

else {waiting.innerHTML=" ";doeeee=1;}

setTimeout('showwait()', 500)

}

function endgame(){

writearea.innerHTML='<input type="button" value="Begin Game" onclick=begingame()> <select id=hardness size="1"><option>Letters</option><option>Numbers</option><option>Letters And Numbers</option></select>'

}

</script>

</HEAD>

<!-- STEP TWO: Insert the onLoad event handler into your BODY tag  -->

<BODY onKeyPress="if (event.keyCode > 96 && event.keyCode < 123) event.keyCode=event.keyCode-32; keypress(event.keyCode)" onload=focus();showwait();endgame()gt;

<!-- STEP THREE: Copy this code into the BODY of your HTML document  -->

<!-- This script and many more are available free online at -->

<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Original:  Ben Joffe -->

<!-- Web Site:  http://www.joffe.tk/ -->

<p><span id=writearea></span><span id=waiting></span></p>

<p>Score = <span id=scorearea>0</span>

<p><center>

<font face="arial, helvetica" size"-2">Free JavaScripts provided<br>

by <a href="http://javascriptsource.com">The JavaScript Source</a></font>

</center><p>

<!-- Script Size:  2.93 KB -->
Avatar billede mccookie Seniormester
05. januar 2005 - 16:58 #2
<html>
<HEAD>

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->
<!-- Original:  Ben Joffe -->
<!-- Web Site:  http://www.joffe.tk/ -->
<script>

var currentspeed=1500;
var difficulty=new Array("25","10", "35")
var range=new Array("0", "25", "0")
var how;
var letters=new Array("A", "B", "C", "D", "E", "F", "G", "H", "I", "J", "K", "L", "M", "N", "O", "P", "Q", "R", "S", "T", "U", "V", "W", "X", "Y", "Z", "0", "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9");

function writeletters(){
if (writearea.innerHTML.substring(0, 1)=="<") writearea.innerHTML="";
var ranum=Math.round(Math.random()*difficulty[how]- -range[how])
if (currentspeed>50) currentspeed=currentspeed-10;
if (writearea.innerHTML.length<15) {writearea.innerHTML=writearea.innerHTML+letters[ranum];
setTimeout('writeletters()', currentspeed)}
else {endgame()}
}

function begingame(){
currentspeed=1500
scorearea.innerHTML="0";
how=hardness.options.selectedIndex
writeletters();
}
function keypress(butpush){
if (letters[butpush-65]==writearea.innerHTML.substring(0, 1)) {writearea.innerHTML=writearea.innerHTML.substring(1, writearea.innerHTML.length);scorearea.innerHTML=scorearea.innerHTML- -1}
var numbers2=new Array("0", "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9");
if (numbers2[butpush-48]==writearea.innerHTML.substring(0, 1)){writearea.innerHTML=writearea.innerHTML.substring(1, writearea.innerHTML.length);scorearea.innerHTML=scorearea.innerHTML- -1}
}
var doeeee=1;
function showwait(){
if (doeeee==1){waiting.innerHTML="_";doeeee=0;}
else {waiting.innerHTML=" ";doeeee=1;}
setTimeout('showwait()', 500)
}
function endgame(){
writearea.innerHTML='<input type="button" value="Begin Game" onclick=begingame()> <select id=hardness size="1"><option>Letters</option><option>Numbers</option><option>Letters And Numbers</option></select>'
}
</script>
</HEAD>

<BODY onKeyPress="if (event.keyCode > 96 && event.keyCode < 123) event.keyCode=event.keyCode-32; keypress(event.keyCode)" onload=focus();showwait();endgame()gt;

<!-- STEP THREE: Copy this code into the BODY of your HTML document  -->

<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->
<!-- Original:  Ben Joffe -->
<!-- Web Site:  http://www.joffe.tk/ -->
<p><span id=writearea></span><span id=waiting></span></p>
<p>Score = <span id=scorearea>0</span>
<p><center>
<font face="arial, helvetica" size"-2">Free JavaScripts provided<br>
by <a href="http://javascriptsource.com">The JavaScript Source</a></font>
</center><p>

</body>
</html>
Avatar billede mccookie Seniormester
05. januar 2005 - 16:59 #3
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
05. januar 2005 - 17:53 #4
Den virker da heller ikke mccookie?
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
05. januar 2005 - 17:53 #5
Altså dit link
Avatar billede flintstone Novice
05. januar 2005 - 20:00 #6
Tror da også nok lige, at man skal fortælle scriptet at det er Java.
I stedet for <script>, så prøv med <script language="JavaScript" type="text/JavaScript">

Måske det virker.....har ikke selv prøvet.
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
05. januar 2005 - 20:50 #7
Øv. Det virkede heller ikke...
Avatar billede flintstone Novice
05. januar 2005 - 21:40 #8
Her er den som virker:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>The JavaScript Source:  Games:  Type Game</TITLE>
<META HTTP-EQUIV="The JavaScript Source" CONTENT = "no-cache">
<META NAME="description" CONTENT="The object of the game is to type as fast as the computer is

spitting out letters. Press the same button as the first letter

on the line. The game slowly speeds up and gets more difficult.

Good luck!">
<META NAME="date" CONTENT="2003-11-14">
<META NAME="channel" CONTENT="Web Developer">
<META NAME="author" CONTENT="Ben Joffe">
<META NAME="section" CONTENT="Games">
<!-- This script and many more are available free online at -->

<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Original:  Ben Joffe -->

<!-- Web Site:  http://www.joffe.tk/ -->

<script>

var currentspeed=1500;

var difficulty=new Array("25","10", "35")

var range=new Array("0", "25", "0")

var how;

var letters=new Array("A", "B", "C", "D", "E", "F", "G", "H", "I", "J", "K", "L", "M", "N", "O", "P", "Q", "R", "S", "T", "U", "V", "W", "X", "Y", "Z", "0", "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9");

function writeletters(){

if (writearea.innerHTML.substring(0, 1)=="<") writearea.innerHTML="";

var ranum=Math.round(Math.random()*difficulty[how]- -range[how])

if (currentspeed>50) currentspeed=currentspeed-10;

if (writearea.innerHTML.length<15) {writearea.innerHTML=writearea.innerHTML+letters[ranum];

setTimeout('writeletters()', currentspeed)}

else {endgame()}

}

function begingame(){

currentspeed=1500

scorearea.innerHTML="0";

how=hardness.options.selectedIndex

writeletters();

}

function keypress(butpush){

if (letters[butpush-65]==writearea.innerHTML.substring(0, 1)) {writearea.innerHTML=writearea.innerHTML.substring(1, writearea.innerHTML.length);scorearea.innerHTML=scorearea.innerHTML- -1}

var numbers2=new Array("0", "1", "2", "3", "4", "5", "6", "7", "8", "9");

if (numbers2[butpush-48]==writearea.innerHTML.substring(0, 1)){writearea.innerHTML=writearea.innerHTML.substring(1, writearea.innerHTML.length);scorearea.innerHTML=scorearea.innerHTML- -1}

}

var doeeee=1;

function showwait(){

if (doeeee==1){waiting.innerHTML="_";doeeee=0;}

else {waiting.innerHTML=" ";doeeee=1;}

setTimeout('showwait()', 500)

}

function endgame(){

writearea.innerHTML='<input type="button" value="Begin Game" onclick=begingame()> <select id=hardness size="1"><option>Letters</option><option>Numbers</option><option>Letters And Numbers</option></select>'

}

</script>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR=#ffffff vlink=#0000ff onKeyPress="if (event.keyCode > 96 && event.keyCode < 123) event.keyCode=event.keyCode-32; keypress(event.keyCode)" onload=focus();showwait();endgame()>
<center>
<table BORDER=0 WIDTH=486 CELLPADDING=3 CELLSPACING=0>
<tr>
  <td><font face="Times New Roman, Times, serif">Meningen med spillet er, at skrive lige s&aring; hurtigt, som computeren skriver.<br>
          Skriv det samme som computeren og se p&aring; scoren. Spillet bliver hurtigere og hurtigere, som det skrider frem. Held og lykke ! </font><br>
  </td></tr>
</table>

<!-- Demonstration -->
<!-- This script and many more are available free online at -->
<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->
<!-- Original:  Ben Joffe -->
<!-- Web Site:  http://www.joffe.tk/ -->

<p><span id=writearea></span><span id=waiting></span></p>
<p>Score = <span id=scorearea>0</span>
<!--content_stop-->
</tr>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
05. januar 2005 - 22:01 #9
Genialt. Nu virker det jo:-)
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
05. januar 2005 - 22:05 #10
Må jeg spørge hvor du fandt den udgave, for at vide om der er flere gode spil?
Avatar billede flintstone Novice
05. januar 2005 - 22:40 #11
Spil og spil....der er nu ikke meget spil i det. Jeg tog det fra samme sted som det andet. Tog bare "Vis kilde", kopierede og redigerede. Det var alt der skulle til.
Avatar billede lordofmankind Nybegynder
05. januar 2005 - 22:57 #12
Meningen med spillet er, at skrive lige s&aring; hurtigt, som computeren skriver.    Skriv det samme som computeren og se p&aring; scoren. Spillet bliver hurtigere og hurtigere, som det skrider frem. Held og lykke.

Har du så skrevet dette på dansk?
Avatar billede flintstone Novice
05. januar 2005 - 23:24 #13
Ja, synes du ikke ser dansk ud da? c"o)