Avatar billede pede15 Nybegynder
05. januar 2005 - 12:55 Der er 15 kommentarer

Domæne skal pege på undermappe - kun muligt med noget server-side

Jeg ønsker et domæne skal pege på en undermappe på et webhotel. Dette fandt jeg så ud af, ikke umiddelbart er muligt. Men det er det, hvis man laver lidt programmering server-side - men hvordan?

Mvh
Peder Nielsen
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
05. januar 2005 - 13:48 #1
hmm hvad hvis du laver en index.htm fil i roden og i den laver en Iframe som indeholder /undermappe/index.htm (eller hvad filen nu hedder)

Hvis det er en linux/apache server kan det sikkert også gøre med .htaccess men jeg er ikke så skrap til det.
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
05. januar 2005 - 13:51 #2
index.htm som ligger i hovedmappem kan se sådanne ud:

<html>
<body>
<iframe
src ="/undermappe/index.php">
</iframe>
</body>
</html>
Avatar billede pede15 Nybegynder
05. januar 2005 - 14:47 #3
Hmm, okay det må du/i undskylde - problemet er jo så "enkelt" i mit hoved :D - jeg vil lige prøve at forklare det bedre.

Jeg har 2 domæner, lad os sige: www.dom1.dk og www.dom2.dk - og 1 webhotel.

www.dom1.dk peger på roden af webhotellet hvor der ligger et site. Problemet er så at det website som www.dom2.dk skal pege på, ligger i en undermappe - som kan tilgåes via adressen www.dom1.dk/undermappe  - men da det ikke er muligt at pege direkte på en undermappe skal der laves noget server-side som, for folk der ønsker at se www.dom2.dk, får vist indholdet i www.dom1.dk/undermappe - men hvor adressen stadig er www.dom2.dk og ikke www.dom1.dk/undermappe. eeh.. håber det ikke blev alt får mudret :D

Med venlig hilsen (og undskyld! :D)
Peder Nielsen
Avatar billede mcp_dk Nybegynder
05. januar 2005 - 14:54 #4
hvor har du hostet DNS for www.dom2.dk? umiddelbart vil jeg sige det bedste ville være at lave en URL Redirect i DNS.

Kan se jeg har forvildet mig ind i C# kategorien og det fatter jeg intet af så jeg trækker mig efter denne kommentar ;-)
Avatar billede pede15 Nybegynder
05. januar 2005 - 15:08 #5
Jeg mener det er TDC der varetager DNS-hosting for dom2.
Avatar billede pede15 Nybegynder
05. januar 2005 - 15:19 #6
eeh.. hov.. vent .. jeg roder vist lidt rundt i det nu.. eller også gør jeg ikke! - jeg ved det ikke længere! :D

Men der er dkhostmaster.dk og TDC .. hvem der varetager hvad kan jeg ikke lige finde ud af ...
Avatar billede pede15 Nybegynder
05. januar 2005 - 15:24 #7
Eller jo jeg kan godt finde ud af det ... tror jeg.. men jeg ved det ikke ligenu!
Avatar billede Syska Mester
06. januar 2005 - 08:06 #8
kode for www.dom2.dk som pejer på en undermappe på dom1 ( du skal have lidt plads på dom2 for at det kan lade sig gøre.... )

<html>
<body>
<iframe
src ="http://www.dom1.dk/undermappe/index.php">
</iframe>
</body>
</html>
Avatar billede pede15 Nybegynder
06. januar 2005 - 16:43 #9
Tak for indlægget buzzzz - men dit forslag ville desværre ikke løse mit problem.. - jeg har jo kun 1 webhotel - men to websites på det.. en anden ting er også at jeg ønsker at URL'en skal være rigtig.

Jeg fik at vide af en mand fra det firma hvor jeg har webhotellet at dette kunne lade sig gøre. Og så vil jeg godt lidt påpege at der altså er tale om server-side scripting (ASP.NET  / C#). Ikke det som i alle ellers fint har delt med mig her.

Med venlig hilsen
Peder
Avatar billede Syska Mester
06. januar 2005 - 19:36 #10
ja, er jo bare at spørge hvilken URL han kom ind på siden med.... kan nemt lave det i php, men er ikke en haj til ASP.NET endnu
Avatar billede pede15 Nybegynder
06. januar 2005 - 19:47 #11
oooh, nå ja... meeeen igen.. så vil links osv jo afsløre at sitet ligger i en undermappe.. - det er ikke livsnødvendigt det her.. hovedsagen er at det kører.. men det ville bare være rart hvis det kunne gøres fuldstændigt..

Men eeh.. Buzzz, kunne du evt smide dine tanker herind i php - jeg har tidligere programmeret i php så kan det sådan O-K :) - måske kan jeg transformere det til ASP.NET!

Med venlig hilsen
Peder
Avatar billede Syska Mester
06. januar 2005 - 20:20 #12
ikke testet..... men noget ala
if($_SERVER['SERVER_NAME'] == "dom1.dk" || $_SERVER['SERVER_NAME'] == "www.dom1.dk"){
include("dom1.dk.php");
// side for dom1.dk && dom2.dk
}else{
include("sidetilandetdom.dk");
// et helt andet ddomain....
}

Der kan så bare laves flere på den måde....

Det ville nok være en fordel at convertere det hele til lover case... samt måske spare den ene || hvis man altid fjerner www hvis det står der....
Avatar billede Syska Mester
06. januar 2005 - 20:22 #13
den her fil skal så selvf bare ligger i roden af webhotelet og hedder index.php eller hvad du nu bruger som default fil der....
Avatar billede Syska Mester
06. januar 2005 - 20:23 #14
skal til at lære asp.net snart, så kan det kan ske jeg kan lave det der, hvis du ikke har fået det til at virke til den tid.....
Avatar billede pede15 Nybegynder
12. juli 2005 - 11:04 #15
For sa***.. endnu et spørgsmål der forlod min hukommelse inden jeg fik det lukket...

Jeg fik det ikke løst, men læg et svar buzzzz, så skal du få pointene.

Mvh
Peder