Avatar billede lonet Nybegynder
05. januar 2005 - 11:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med formular

Hej
Jeg bruger en formular, som vores forskere indberetter projekter på. Når de har inddateret deres oplysninger, trykker de send, får en kvittering op på skærmen, og jeg modtager så en mail med deres oplysninger. Jeg kan desværre ikke gøre det meget mere avanceret, da jeg er underlagt en del sikkerhedsmæssige restriktioner fra vores edb-afd. (Ingen scripts osv....)

Normalt går det smertefrit, men hvis de skriver for meget i formularen, kan de ikke få lov at indsende den.

Måske skal de i stedet vedhæfte f.eks. abstracts i en fil??

Her er koden til min indberetningsformular:

<H3>Indberetning af et projekt:</H3>
<form method="get" action="action_projekt.htm">
<input type="hidden" name="to"  value="min@mail.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Indberetning af projekt">

<P>Navn:<br><input type="text" name="navn" size="50">

<P>Din emailadresse: <br><input name="email" rows="1" cols="30"> (SKAL INDBERETTES)

<P>Projektstart (DATO):<br>
<input name="start" size="10"><BR>
<P>Projektslut (DATO):<br>
<input name="slut" size="10"><BR>

<P>Medvirkende personer:<br>
<TEXTAREA NAME="personer" cols="45"></TEXTAREA><BR>

<P>Projektets titel:<br>
<TEXTAREA NAME="titel" cols="45"></TEXTAREA><BR>

<P>Eventuel engelsk titel:<br>
<TEXTAREA NAME="engtitel" cols="45"></TEXTAREA><BR>

<P>Projektets formål:<br>
<TEXTAREA NAME="formaal" cols="45"></TEXTAREA><BR>

<P>Eventuelle publikationer udgivet i forbindelse med projektet:<br>
<TEXTAREA NAME="publikationer" cols="45"></TEXTAREA><BR>

<P>Abstract:<BR>
<textarea NAME="abstract" cols="45"></textarea><br>

<P><input type=submit value="Send ind!">
<input type=reset value="Slet felterne igen!">
</form>

Håber, at I kan hjælpe
Lone
Avatar billede and_ Nybegynder
05. januar 2005 - 11:22 #1
Umiddelbart vil jeg sige at det er fordi du bruger "get"
Du er her underlagt den plads som der er i adresselinien...

Prøv at ændre:
<form method="get" action="action_projekt.htm">

til:
<form method="post" action="action_projekt.htm">
Avatar billede lonet Nybegynder
05. januar 2005 - 11:27 #2
Godmorgen da. Det var det jo.... Tak for hjælpen. Hvis du lige smider et svar, får du pointsene.....
Takker mange gange...¨
Lone
Avatar billede and_ Nybegynder
05. januar 2005 - 11:32 #3
svar...

Je kan ikke lige huske begrænsningen med "get"/adresselinien, men når man bruger "post" kan du sende op til 100.000 tegn (Grænsen er lige deromkring....)

Gad for at hjælpe ;)
Avatar billede roenving Novice
05. januar 2005 - 20:09 #4
-- og grænsen for en urls længde er en smule over 2000 karakterer (alt inkluderet, med get kommer der jo også f.eks. titel=jksdh%20sl%20kjhk%20skjhsf%20hsædh%20fskl%20sdjhflksfhskj&engtitel=lkjhg ov. med !-)

-- og oversættelsen af f.eks. mellemrum til %20 er med garanti en stærkt medvirkende faktor ...