Avatar billede frontview Nybegynder
05. januar 2005 - 00:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udskrive en dato i rækkefølge

Hej,

Skal have min database til at udskrive en løbskalender, og jeg ville jo gerne have at den udskrev den efter kalenderåret, dvs.

Rettere sagt i rækkefølge..

Jeg udskriver med denne kode:
<table width='550' border='0'>
<tr><td colspan="4" style="border-bottom:1px dashed #666666" align="center">
<?
include("access.php");

$sql = mysql_query("SELECT * FROM kalender ORDER by dag,maaned,aar ASC");
              echo "<h1>Løbskalender for 2005</h1></td></tr>";
        $strNumber = 0;
            while($row = mysql_fetch_array($sql)) {
        $strNumber = $strNumber+1;
              echo "<tr>
              <td width='150' align='left'>$strNumber - $row[sted]</td>
              <td width='150' align='left'>$row[dag]-$row[maaned]-$row[aar]</td>
              <td width='100'>$row[placering]</td>
              <td><a OnClick=\"href='ret_lob.php?id=$row[id]'\" style=\"cursor:hand\">Ret løb</a> - <a OnClick=\"href='slet_lob.php?id=$row[id]'\" style=\"cursor:hand\">Slet løbet</a>
              </td>
              </tr>";
            }
?></table>

MEN den vil ikke udskrive i rækkefølge..

Nogen der kan hjælpe??

-Brian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2005 - 00:08 #1
Brug et felt af type DATE, så det kommer på formen 2005-12-31, så kan du.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2005 - 00:08 #2
Nåh, du har 3 felter ... så kan du

ORDER by aar,maaned,dag
Avatar billede frontview Nybegynder
05. januar 2005 - 00:18 #3
Jeg takker rigtig,RIGTIG mange gange..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. januar 2005 - 00:28 #4
Men et DATE felt er nu også godt, med mindre du har noget konkret at bruge
de enkelte dele til, dag/måned/år.

Jeg samler ikke på point. Svar selv, accepter eget svar.
Avatar billede frontview Nybegynder
05. januar 2005 - 00:50 #5
Lukket..