Avatar billede mekaniker Nybegynder
04. januar 2005 - 17:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Nybegynder på MAC med PHP og Apache

Jeg har lånt en bærbar MAC med OSX 10.3
Jeg skal have den med ud og rejse, så nu er jeg ved at prøve at konfigurere den med PHP, Apache og MySQL.

Apache (v. 1.3) var installeret på forhånd, og hvis jeg i en browser, skriver http://localhost , kommer startsiden fra apache også frem, så det ser ud til at den kører..!
Jeg har også fundet konfig-filen til apache "httpd.conf"
Og ud fra denne har jeg fundet min rod-mappe.
Jeg har lavet et par testfiler, og lagt her.
1. en alm. html-fil og denne virker
2. en php-fil med <?php phpinfo(); ?>, men her får jeg en permission fejl...!

Inde på php.net under download er der et link til denne side:
http://www.entropy.ch/software/macosx/php/

Herfra har jeg så downloadet: PHP 4.3.10 for Apache 1.3
Efter jeg installerede denne, og prøver min php test fil med phpinfo(), vises der ingenting i browseren, heller ikke det alm. html som jeg har prøvet at lægge i filen.

Her er jeg så, og ved ikke hvordan jeg kommer videre, jeg har en formodning om at det er konfig filen til apache, som skal rettes til. Er der nogle der kan hjælpe mig med det....?

Jeg kunne også godt tænke mig at lære nogle helt basic commandoer til f.eks. at stoppe, starte, restarte og se status på min apache webserver.

Jeg har også installeret MySQL. Hertil mangler jeg også noget grundviden om hvordan den startes, stoppes, restartes og status.

//Mekaniker
Avatar billede mekaniker Nybegynder
05. januar 2005 - 22:08 #1
Lukker, da jeg selv er kommet et stykke videre.!
Avatar billede egonspock Seniormester
07. januar 2005 - 00:46 #2
hehe, det var også lidt bredt formuleret. Sig til hvis du går i stå et sted!