Avatar billede marville Nybegynder
04. januar 2005 - 16:10 Der er 2 kommentarer

Eye toy game i director

Jeg er igang med at lave lidt research til et ´eye toy´ agtigt spil. Altså et spil hvor man navigerer ved hjælp af sine bevægelser, registreret af et webcam (til PC).
Så spørger jeg. Kan man overhovedet programmere sådan noget i Lingo ? Hvis ja : Hvilke begrænsninger synes der at være ? Hvilke problemstillinger bør man være opmærksom på ? hvor findes der steder man kan læse om andres erfaringer indenfor dette ?
Og sidst med ikke mindst; hvor findes der tutorials til sådn noget ?
Avatar billede hikka Nybegynder
29. april 2005 - 09:06 #1
For forbindelse til webcam og registrering af bevægelse har du brug for en xtra.
Du kan prøve følgende:
- http://www.smoothware.com/TTC-Pro.html (2 forskellige, TrackThemColors + TTC-Pro)
- http://cxtra.net (cxtravideocapture der kan lidt af hvert)
- http://webcamxtra.sourceforge.net (Free, og gode beskrivelser, links)
Der er flere, men dette er en start.
--
Q: Kan man overhovedet programmere sådan noget i Lingo?
A: Absolut
Q: Hvilke begrænsninger synes der at være...?
A: Almindelig motiondetection (sensor) er ligetil. Når der skal testes for forskellige former, farver o.l, må du prioritere - antallet af beregninger og dermed tempo, er meget afhængigt af dit systems resourcer. Du er bedst kørende, hvis du kan dedikere et system til dit projekt.
Q: Tutorials..
A: Sidstnævnte link bør kunne sætte dig igang.

Hikka
Avatar billede hikka Nybegynder
09. juni 2005 - 08:34 #2
Lige en tilføjelse:
Demo'en og manualen til TTC-pro er ganske informative, og gennemgår både metode og script (ikke en tutorial, men tæt på....) Du bør kunne få et overblik og svar på de fleste spørgsmål af denne vej.

Hikka