Avatar billede jetzen Nybegynder
04. januar 2005 - 15:56 Der er 2 kommentarer

MonthCalendar > Hent valgt dato.

Hvordan henter jeg den valgte dato fra MonthCalendar?
Det jeg ønsker er at når man vælger en dato indsættes denne i et edit-felt?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan man laver en funktion der viser de optagededatoer i kalenderen med fed. (datoerne)
(Udskriver det hele fra en acces database.)
Avatar billede stoney Nybegynder
04. januar 2005 - 17:06 #1
procedure TForm1.MonthCalendar1Click(Sender: TObject);
begin
edit1.Text := datetostr(monthcalendar1.Date);
end;

procedure TForm1.MonthCalendar1GetMonthInfo(Sender: TObject;
  Month: Cardinal; var MonthBoldInfo: Cardinal);
begin
monthcalendar1.BoldDays([6, 8, 9, 15],MonthBoldInfo);
end;

Stoney
Avatar billede jetzen Nybegynder
04. januar 2005 - 18:21 #2
Tja. Den første del virker, og det gør den anden på sin vis også, men jeg ønsker jo ikke at de valgte datoer skal være markerede i alle måneder.

man må vel på en måde kunne angive det med alm datoangivelse.