Avatar billede mfla Nybegynder
04. januar 2005 - 10:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

GetFiles - hvorfor så langsom?

Hej,

Jeg har lavet et program der henter alle filer i et bibliotek vha. GetFiles(). Men når jeg kører det over netværk, er den uhyggeligt langsom - kører jeg en performance counter på netværket samtidig med at programmet kører, henter den max. 60kb/sek. Hvorfor kan jeg ikke udnytte mit 100Mb netværk ordentligt? Det er testet på flere forskellige maskiner... Lille test-program man kan køre:

        static void Main(string[] args)
        {
            string strDir;
            if(args.Length > 0)
                strDir = args[0];
            else
                strDir = ".";
            try
            {
                DirectoryInfo di = new DirectoryInfo(strDir);
                if(di.Exists)
                {
                    FileInfo[] fi = di.GetFiles();
                    Console.WriteLine("Biblioteket indeholder " + fi.Length + " filer.");
                }
            catch(Exception x)
            {
                Console.WriteLine(x.ToString());
            }
Avatar billede Syska Mester
05. januar 2005 - 09:56 #1
Lytter lige med hvis der er andre der eventuelt kommer med en forklaring
Avatar billede mfla Nybegynder
13. januar 2005 - 11:06 #2
Ifølge flere kilder på nettet er der en del sikkerhedsmæssige ting der tjekkes af operativsystemet når man tilgår et netværksdrev - og det tager bare lang tid, og der er ikke umiddelbart noget man kan gøre ved det. ØV!