Avatar billede qong Nybegynder
04. januar 2005 - 10:38 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PC. genstarter hele tiden

Har Webspeed sikkerhedspakken, fik en meddelelse om at jeg skulle opdatere, gik i gang med det, men det resulterede i at sikkerhedspakken blev slettet, og at min PC var i stor fare, det kan man jo ikke have, så hurtigt på og hente AVG antivirus, så gik det galt med genstartshalløjet, hvad gør jeg?
Avatar billede patrion Nybegynder
04. januar 2005 - 10:43 #1
Hej
Prøv at rep.xp.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XPCD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstallation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.

4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny installation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler.

6:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

PS.Husk at tage backup.hvis du kan nå det.
Avatar billede raziel Nybegynder
04. januar 2005 - 10:56 #2
Mon ikke det er sasser virus der lukker din computer hele tiden. systemet lukker om: 00.59 sec.
Jeg hvade selv nogle problemer. Men hiv dit net kabel ud og få fat i en firewall sygate kan anbefales sammen med spybot.

Spybot: http://www.safer-networking.org/en/index.html
Når du har hentet spybot og installeret den så kør en imunisering. Det blocker en masse spyware bla. sasser mm. derefter søger du lige et par gange efter du har sygate installeret for at tjekke om sasser stadig ligger på computeren.

Sygate Firewall: http://www.sygate.com/
Set den til at køre på startup og set et par flueben under deling til localtnetværk.

disse er freeware og bliver tit opdateret.

Derefter kan du sette net stikket igen og nyde en sasser fri computer :D

Lt. Raziel
Avatar billede debuur Nybegynder
04. januar 2005 - 22:13 #3
Hej B.

her kan du læse lidt om "sasser"
http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm
der er også link til hvordan du evt. får din virus væk.
PS: endnu engang stor ros til Catbody`s suveræne hjemmeside.

Jeg vil tro du skal starte din pc op i fejlsikret tilstand - følg de instrukser der er på nævnte hjemmeside og brug så de værktøjer du har hentet på arbejdet.
Desuden kan du med fordel sende en hijackthis logfil ind på eksperten.
du kan hente programmet her www.arlet.dk

manual for hijackthis:

http://www.spywarefri.dk/hijackthis.man.htm

kør også en online scanning links finder du hos www.arlet.dk

Det skulle være muligt at redde din pc uden at formatere hele din pc - bliver det nødvendigt - må du lige give besked så klarer vi også det !

Held og lykke
Michael
Avatar billede debuur Nybegynder
04. januar 2005 - 22:16 #4
ps: husk også at lukke dette http://www.eksperten.dk/spm/422949 gamle spørgsmål - du mangler bare at acceptere svaret.
Avatar billede patrion Nybegynder
05. januar 2005 - 16:52 #5
Tilfreds?
Avatar billede qong Nybegynder
05. januar 2005 - 19:21 #6
Har indtil videre klaret den ved at * f8, der kommer så en menu, hvor man kan komme "tilbage til sidste gang computeren virkede"
Kører lige jeres forslag, som yderligere sikring.
Har accepteret svar, men kan ikke se om i har fået point (fik ikke lige checket om der bliver trukket hos mig)
mvh. benny
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 11:41 #7
Vi har ikke fået point.
Avatar billede qong Nybegynder
08. januar 2005 - 14:20 #8
jeg har raziel og patrion stående i kassen til venstre og trykker accepeter, er det ikke fremgangsmåden
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 14:23 #9
Hej
Du skal lige marker disse navne og derefter accepeter:)
Avatar billede patrion Nybegynder
08. januar 2005 - 14:28 #10
Du glemte et navn...
Men gir op.