Avatar billede fredd Nybegynder
03. januar 2005 - 19:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente QueryString til SQL sætning

Hej eksperter..

Er der nogen, der lige kan fortælle mig hvordan jeg henter en QueryString i PHP, så kan kan bruge den i min SQL-sætning?

Sådan ser min SQL-sætning ud:
select * from test where id = (hent QueryString "id")

På forhånd tak!
/Fredd :-)
Avatar billede cmau Nybegynder
03. januar 2005 - 19:17 #1
select * from test where id = '$_GET[id]'
Avatar billede fredd Nybegynder
03. januar 2005 - 19:21 #2
Mange tak for hjælpen...
Avatar billede cmau Nybegynder
03. januar 2005 - 19:26 #3
Så lidt ;)
Avatar billede fredd Nybegynder
03. januar 2005 - 19:41 #4
Kan du ikke også lige fortælle, hvordan man udkriver forskellige post fra et felt i en db. Ved at det i asp hedder: Select distinct type from test, men havd hedder det i php?
Avatar billede gammelhat Nybegynder
03. januar 2005 - 20:05 #5
php/asp er faktisk ligeglad med dine sql'er. Hvad syntaxen er, afhænger af den database du bruger. Jeg tror roligt du kan regne med, at den simple select-sætning ser sådan ud, uaset din database.
Avatar billede fredd Nybegynder
03. januar 2005 - 20:18 #6
Ok