Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
03. januar 2005 - 17:41 Der er 1 løsning

tilføje paramter til SQL sætning fra dotnet til oracle

Jeg bruger oracles provider til .net.
Jeg har lavet en SQL sætning og vil nu gerne bruge paramteres sammen med min SQL.
Bemærk det er IKKE paramteres til en stored procedure, men derimod en SQL jeg har stående i min kode.

I fx. SQLserveren kan jeg lave min SQL som noget ala:
"SELECT * FROM kunder WHERE KundeID=@kundeID"
Og herefter
SQLParameter param=new SQLParameter();
SQLParameter.name="@kundeID";
SQLParameter.type=System.Data.SqlDBType.Number
SQLParameter.value="48"

Hvorefter provideren så selv sørger for at udskifte @kundeID med 48 med rette tegn osv. Sørger for SQL injection og alt det der.

Men problemet er at jeg ikke kan gøre tilsvarende med Oracle...Jeg får en fejl når jeg prøver at putte @foran nøgleordet(Missing expression siger den), og den bliver totalt ignoreret når jeg blot skriver navnet uden @.
Er der noget jeg gør forkert her?
Mange hilsner herfra :)
Avatar billede forceprogrammer Nybegynder
03. januar 2005 - 19:16 #1
Okay...man skal bruge : istedetfor @ :)
Jeg elsker at de ikke skriver det nogle steder
lukker