Avatar billede jballe Nybegynder
03. januar 2005 - 01:37 Der er 5 kommentarer

Deaktivere php safe mode for bestemte filer

Jeg har en server kørende med apache og php. Da der er mange brugere har vi selvfølgelig aktiveret safe mode.

Jeg har nu lavet et særligt script til at håndtere 404-fejl og vise pæne fejl, men det kræver at lige netop dette script kører uden safe mode (da den bl.a. skal kontrollere om den pågældende mappe er oprettet - og det er nødvendigt!)

Er der nogen måde jeg kan lade dette script (og det må også godt være de andre filer i samme directory) køre med safe mode off ? Jeg har lagt filen i /var/www/error, så egentligt vil jeg bare have safe mode deaktiveret her...
Avatar billede morteeart Nybegynder
04. januar 2005 - 04:41 #1
umidbart: nej

Men hvis du f.eks. laver

.php til safe_mode og .phtml så kan du vel godt gøre det, altså med 2 forskellige installationer af php :)
Avatar billede jballe Nybegynder
04. januar 2005 - 12:35 #2
hmm det var jo ikke særlig lækkert... er der slet ingen måde?
Kan man sætte en virtualHost op på en anden port som så kun har adgang til error (for pr. virtualhost kan man deaktivere safe_mode har jeg set) og stadig bruge den side som ErrorDocument?
Avatar billede morteeart Nybegynder
06. januar 2005 - 02:03 #3
problemet ligger i at apache er serveren, og php er et udvidelses modul, og safe_mode er noget du indstiller i php.ini, og derfor er 2 installationer af php nødvendigt, og du så kan vælge afhæning af vhost er svært at sige.

Men kan ikke helt se hvorfor en alm. 404 og 403 errordokument ikke kan gøre arbejdet ? og der er safe_mode altså ligegyldigt.
Avatar billede jballe Nybegynder
06. januar 2005 - 13:24 #4
Okay den lange historie er at vi har flere servere med hjemmesider og for at have nemme adresse hertil har vi på den på den primære server forskellige redirects så hvis man skriver /noget bliver man f.eks. viderestillet til en bestemt hjemmeside på Linux-maskinen men skriver man /mail bliver man viderestillet til web-mail serveren. Dette er på den primære (IIS)-server implementeret ved et stykke aspx-kode som 404-fejlside der sørger for at viderestille.

Jeg vil nu gerne have disse redirects til at virke selvom man er på linux-maskinen (og altså ikke først skal rette domænet til den primære server). Selve koden er ikke særlig svær men for ikke at blive sendt frem og tilbage, vil jeg gerne tjekke at om den pågældende mappe (/noget) eksisterer som mappe/hjemmeside. I så fald skal den vise en sædvanlig fejl-side, og ellers skal den viderestille jvf. redirect-reglerne.
Avatar billede jballe Nybegynder
10. januar 2005 - 14:11 #5
Nu har jeg løst det ved at synkronisere mappenavne i webroden over i en database som 404-fejlsiden nu slår op i...