Avatar billede quantic Nybegynder
18. marts 2001 - 18:59 Der er 1 kommentar og
1 løsning

internet begrænsning på linux ???

dav.. jeg har et redhat 6.2 linux sat op med flatrate idsn.. Med et eicon diva modem... vi har et lokalt netværk med 3 brugere, som skal kunne dele inet forbindelsen, deling er ikke et problem.. nej, problemet ligger i min lillebrors forbrug på nettet.. Counter-strike abstinenser. Jeg vil høre om der nogle der ved noget om, hvorvidt det er mulig at f.eks. give ham inet adgang 1 time om dagen.. Alle workstations kører w2k, og bruger linux serveren som gateway....
Det skal være sådan at linux serveren holder øje med ham, så at han kan bruge 1 time om dagen , og så lukken den inet forbindelsen til ham, men alle andre i netværket skal stadig kunne komme på...

plz help me...
Avatar billede kapsel Nybegynder
21. marts 2001 - 22:25 #1
Du kan lave et crontab script som åbner og lukker for en route eller bare en port (27015 for cs)..

skriv lige på ICQ, så finder vi lige ud af noget :) 22732334

hygge
Avatar billede quantic Nybegynder
17. november 2001 - 19:05 #2
weeeeeeeeee