Avatar billede rnomis Nybegynder
02. januar 2005 - 21:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver man en næste-nummer knap i flash musik player?

Jeg har lavet en flash mp3 musik afspiller, med play, stop og volume. Jeg kunne godt tænke mig at have en knap til at spole til næste nummer. Min player linker til numre i en mappe på serveren med dette script: global.loadSound ("music/sang1.mp3", true). Min play knap har dette script: global.start();
Men hvordan laver jeg så en knap så hopper til sang2.mp3 og derefter sang3.mp3 osv. til alle sange i mappen er spillet, og begynder så forfra med sang1? (Det med at starte fra toppen af spille listen er ik så vigtig en tilbage knap er vel ok!)
Så altså et script til at tage en ny snag fra mappen, og mulighed for at blive ved til der ikke er flere!
Har prøvet med en knap med dette script: on (release) {
    if (!playing) {
        global.loadSound ("music/song2.mp3", true);
        playing = true;
    } else {
        global.stop();
        global.loadSound ("music/song2.mp3", true);
        playing = true;
}
men det gik jo ikke så godt! For jeg kunne kun derefter høre sang2 og ikke længere sang1!!!
Er der mon nogle som kan hjælpe?
Avatar billede pyroman Nybegynder
02. januar 2005 - 21:18 #1
var numreIAlt = 10;
var nummer = 1;
var sti = "music/";
var navn = "song";

function nextSong(){
  if(++nummer > numreIAlt) nummer = 1;
  global.loadSound(sti+navn+nummer+".mp3", true);
  if(!playing) playing = true;
}
function prevSong(){
  if(--nummer < 1) nummer = numreIAlt;
  global.loadSound(sti+navn+nummer+".mp3", true);
  if(!playing) playing = true;
}

noget der kunne bruges?
Avatar billede rnomis Nybegynder
03. januar 2005 - 09:19 #2
Ja det er noget der kan bruges!
Et lille spørgsmål, ++nummer er det det der tæller op så den vælger et nummer frem? Hvorfor står der ikke nummer++ istedet?
Tak! Svarer du lige så du kan få point!!
Avatar billede pyroman Nybegynder
03. januar 2005 - 16:55 #3
jo det kan jeg fortælle dig :)

når du sætter ++/-- foran din variabel lægges der én til/trækkes én fra værdien FØR der regnes videre - altså i dette tilfælde lægger den én til nummer FØR den tjekker om nummer er større en numreIAlt.
når du sætter ++/-- efter regner eller tjekker den først for så derefter at lægge én til/trække én fra.

prøv selv:

var nr = 2;
trace(nr++); // uskriver 2
trace(nr); // udskriver
Avatar billede pyroman Nybegynder
03. januar 2005 - 16:56 #4
og så et svar :)
Avatar billede pyroman Nybegynder
03. januar 2005 - 16:57 #5
av hvor stift - den smed noget af det væk - når det ænder sådan her:

var nr = 2;
trace(nr++); // uskriver 2
trace(nr); // udskriver 3
trace(++nr); // udskriver 4
Avatar billede rnomis Nybegynder
04. januar 2005 - 09:25 #6
Tak for hjælpen! Og den lille forklaring! :-)