Avatar billede freekyzone Nybegynder
02. januar 2005 - 19:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mailserver - kan ikke sende

Hej,

Jeg har en mailserver, hvor jeg ved forbindelse gennem telnet kan koble op på port 110 og 25.

Jeg kan godt modtage mail, men det taget lige lovligt lang tid, idet den skal sendes til secundær MX-record.

Hvad er grunden til jeg ikke kan sende?
Det lader til mailen bliver sendt med ex. outlook. Men modtageren får aldrig mailen...
Avatar billede kasper.h Nybegynder
02. januar 2005 - 19:42 #1
Hvad er det for en mailserver?
Hvad står der i loggen?
Kan du sende mail når du logger ind med telnet til port 25, og kommer de frem?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
02. januar 2005 - 20:13 #2
110: +OK Cubic Circle's v1.31 1998/05/13 POP3 ready
25: 220 ESMTP Postfix (1.1.11)
Avatar billede kenp Novice
02. januar 2005 - 21:44 #3
Du kan i din mailserver mange gange sætte en "smart server" op, og den skal du så sætte til din udbyders mailserver, da de nok har blokeret for port 25 siden du skal bruge backup-mx
Avatar billede kasper.h Nybegynder
02. januar 2005 - 23:28 #4
Grunden til at du ikke kan sende, er måske at serveren ikke tillader relaying.. kan du sende til en adresse på et domæne der er oprettet på serveren? Det kan også være fordi din ISP har blokeret for port 25, som freekyzone siger.

Hvad står der i loggen?
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. januar 2005 - 09:53 #5
Hvilken log?
Avatar billede kenp Novice
15. januar 2005 - 11:08 #6
ja logfilen på din mailserver! der står fejl m.v. som man kan bruge for at komme viere.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. februar 2005 - 19:39 #7
Lukket Har fået fat i en allerede konfigureret mail-server. Men der er også problemr med, hvorfor jeg lukker dette spm og har oprettet et nyt til den prkonfigureret server.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
15. februar 2005 - 19:40 #8
Håber I måske kan hjælpe der istedet - jeg er absolut ikke linux-nørd - desværre.