Avatar billede henrik_m Nybegynder
18. marts 2001 - 18:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dato problem :-(

Hvordan definerer jeg formatet på en dato i asp når jeg skal indsætte den i en database?

Jeg indsætter en dato i min db med følgende værdi #\" & Now & \"# men den dato der bliver indsat som følger:
12 marts 2001 = 03.12.2001
13 marts 2001 = 13.03.2001

Har prøvet med lcid = 1030
har derudover også prøvet at ændre acces databasefeltet til et tekst felt istedet for et dato felt.
Avatar billede a-torsten Nybegynder
18. marts 2001 - 18:29 #1
Prøv med

#\" & Now() & \"#
eller
#\" & Date() & \"#

-Anders
Avatar billede henrik_m Nybegynder
18. marts 2001 - 19:48 #2
#\" & date() & \"# eller #\" & now() & \"# giver samme resultat.
Avatar billede perla Nybegynder
18. marts 2001 - 22:08 #3
Hvordan er koden til indsætning i databaseb ?`
tror det er der fejlen ligger.
Avatar billede henrik_m Nybegynder
18. marts 2001 - 22:15 #4
Koden er som følger

SQLstmt = \"INSERT INTO tips (dato,kategori1,vises,problem,tekst)\"
SQLstmt = SQLstmt & \"VALUES (#\" & date() & \"#,\'\" & request.form(\"kat1\") & \"\',\'\" & request.form(\"vises\") & \"\',\'\" & request.form(\"problem\") & \"\',\'\" & request.form(\"tekst\") & \"\')\"

response.write sqlstmt
Avatar billede perla Nybegynder
18. marts 2001 - 22:19 #5
Datoer i sql skal indkaples i \' \'.
og prøv at lægge dao i en variabel og udskriv den før indsættelse. En metode jeg ofte bruger
Avatar billede henrik_m Nybegynder
18. marts 2001 - 22:36 #6
Det hjalp ikke at sætte dato i \'\' men at lave den som skjult variabel på formular siden.

Tak for hjælpen!