Avatar billede nero92 Nybegynder
02. januar 2005 - 14:20 Der er 3 kommentarer

Opret bruger funktion

Hejsa..

Vil lige høre om der var nogle eksperter der kunne lave en opret bruger funktion til mig. Den skal gå ind i db'en og teste om brugernavnet allerede eksistere. ;)
Avatar billede plazm Nybegynder
02. januar 2005 - 14:24 #1
Hvad hedder databasen, tabel, og felt ?
Hvor får den info fra (brugernavn osv.) ?
Avatar billede nero92 Nybegynder
02. januar 2005 - 14:33 #2
db = Crew
Tabel = brugernavn, kodeord

Nok?
Avatar billede horizon Nybegynder
02. januar 2005 - 16:27 #3
lav noget i stil med dette:
<?php
mysql_connect("localhost", "brugernavn", "adgangskode");
mysql_select_db("Crew");

$query = "SELECT brugernavn, kodeord FROM Tabel WHERE logonnavn = '".$_POST[brugernavn]."' OR vistnavn= '".$_POST[kodeord]."'"
$result = mysql_query($query)or die("MySQL fejl: " . mysql_error());
$log = mysql_fetch_array($result);

og så en if($log['brugernavn'] == $_POST['brugernavn'] OR $log['kodeord'] == $_POST['kodeord']) {
echo 'fejlmeddelelse her';
exit;
}
else {
opret bruger ting noget her
}
?>