Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 17:46 Der er 20 kommentarer

Flere QueryString

Hej der ude.
Jeg vil spørge om der ikke er en der gider at lave et ASP-dokument til mig hvor der er flere QueryString. så adressen bliver f.x. \"artikler.asp?mode=livet&id=100\"
Altså hvis nu jeg skal lave et artikel forum.

Med Venlig Hilsen
Niels
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
18. marts 2001 - 17:48 #1
Det er meget uspeciferet!
Hvad er det egentlig du vil ha\'?
Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 17:51 #2
At hvis nu at jeg har et artikel Central.
Så har jeg flere kategorier. f.x:
Livet
Internettet o.s.v.
Og inde i de Kategorier der er der nogle artikler. og de kommer så frem når man går ind på en adresse f.x. arikler.asp?mode=livet&id=100.
Altså mode=livet er kun hvis kategorien er \"livet\". og så er artiklen nr. 100 i den kategori.
Avatar billede netsrac Praktikant
18. marts 2001 - 17:51 #3
request.querystring(\"mode\")
request.querystring(\"id\")

Er det det du søger ?
Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 17:53 #4
Nej der skal være et formål ved at have 2 QueryString. Det skal være smart og det er det jo nogle gange. F.x. når man går ind på Chart fra en anden hjemmeside så går man ind på adressen. f.x.
http://www.chart.dk/list_websites.asp?mode=kategori&website_id=11829&start=81&kategori_id=173.
Avatar billede netsrac Praktikant
18. marts 2001 - 17:54 #5
if request.querystring(\"mode\") = \"whatever\" then
\'gør noget
elseif request.querystring(\"mode\") = \"whatever2\" then
\' gør noget andet
else
\'gør noget helt andet
end if
Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 17:58 #6
Nej det er ikke det jeg mener. Det skal være f.eks. default.asp?mode=whatever&id=2.
Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 18:01 #7
Der må f.x. gerne være en database indblandet hvor man f.eks. skriver sin artikel ind i nogle forskellige kategorier.
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
18. marts 2001 - 18:02 #8
Dette her kommer jo helt ned til basic programmerings struktur. Det er noget man bare skal lære sig selv hen af vejen.
Som netsrac har udpenslet, er teknikken til flere querystrings jo ret enkel.
Men hvordan du ønsker at designe dit flow, er jo ikke noget man bare lige forklarer.
Det hele handler jo bare om at have flere variabler defineret i querystrengen, i det hele taget er det ligegyldigt hvad du laver, det er svært at holde sig til en!
Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 18:03 #9
Men kan du så ikke lære mig det?
Det vil jeg blive meget glad for!
Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 18:10 #10
Det jeg mener er jo også at der kommer flere querystrings lige efter hinanden.
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
18. marts 2001 - 18:10 #11
Ehh, det er jo som sagt ikke noget man bare lige lærer. Men jeg kan da forsøge:

Db struktur:
ID Artikelnavn Forfatter ArtikelGruppe ArtikelTekst Overskrift

ASP: (artikelvisning.asp?ArtikelGruppe=1&forfatter=Jimmi)
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    Path = \"DBQ=C:\\inetpub\\Artikler.mdb\"
    Conn.Open \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\" & Path

set rs = conn.execute(\"Select * From artikler where ArtikelGruppe = \" & request.querystring(\"ArtikelGruppe\") & \" and forfatter = \'\" & request.querystring(\"forfatter\") & \"\'\")
Do while not rs.eof
response.write(\"Overskrift\") & \"<br>\"
rs.movenext
loop
rs.close
set rs = nothing
conn.close
set conn=nothing
%>
Avatar billede alizweb Nybegynder
18. marts 2001 - 18:10 #12
if request.querystring(\"mode\") = \"whatever\" AND id = 5 Then
SOME
enf if
Avatar billede alizweb Nybegynder
18. marts 2001 - 18:11 #13
end if :)
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
18. marts 2001 - 18:11 #14
Denne kode lister alle artikler i gruppe 1, med teksten Jimmi i feltet forfatter.
Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 18:14 #15
Jimmidreng kan du ikke prøve at lave en DB der passer til og sende den til niels@nielz.dk? Jeg vil gerne have fuldendt scriptet.
Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 18:21 #16
Kan du ikke også lave dokumentet og DB (faktisk det hele) og så sende det til mig?
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
18. marts 2001 - 18:28 #17
Jeg synes faktisk selv du skal prøve, har du Access installeret?
Det får du 1000 gange mere ud af!
Men ellers kan jeg da godt.
Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 18:29 #18
Jeg har nemlig lige prøvet men der kommer bare til at stå:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl \'80040e14\'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Syntax error (missing operator) in query expression \'ArtikelGruppe = and forfatter = \'\'\'.

/demo/default.asp, linje 16

------------------------------------------------
Men jeg plejer også at kigge hele scriptet igennem når det ikke er noget jeg selv har lavet. Det for jeg også meget ud af.

P.S. Du må meget gerne lave det for mig TAK
Avatar billede intercore Nybegynder
18. marts 2001 - 18:45 #19
Hvornår vil du sende det?
Er det noget der tager meget lang tid?
Avatar billede stigc Nybegynder
17. april 2001 - 23:15 #20