Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. januar 2005 - 13:03 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Nummeropslag via TDC

Hej

Er der nogen der ligger inde med et script, hvor man kan indtaste sit telefonnummer, så kommer den frem med ens adresse? De har det på nogle betalingssider, hvor man bare indtaster sit telefonnummer, og trykker find, så har den udfyldt hele formularen med navn, adresse, by etc.

Skal ikke bruge det til noget seriøst, men hvis der er nogen der ligger inde med et script, eller kan henvise til nogen.
Avatar billede fruut Nybegynder
02. januar 2005 - 13:09 #1
Lyder meget interessant, jeg abonnerer lige på den her tråd - ku' jeg også godt tænke mig at vide :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. januar 2005 - 13:11 #2
Det kräver jo at du har alle oplysninger i en database ;o)
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2005 - 13:12 #3
eller har købt adgang til at slå op i en der allerede findes :D
Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. januar 2005 - 13:20 #4
så man skal købe sig adgang til f.eks. TDC's database, før man kan? Med mindre man selv har siddet og indtastet alle's adresser?!
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. januar 2005 - 13:24 #5
Jep, ellers bliver det jo lidt svärt, hvis du ikke har oplysningerne et eller andet sted.
Avatar billede leif Seniormester
02. januar 2005 - 13:30 #6
Du kan købe dig adgang hos TDC til at lave nogen direkte opslag i deres databaser, dog stadig ikke folk med hemmeligt, udeladt eller af andre grunde ikke ønsker deres nummer eller adresse oplyst. Mener det er TDC som tilbyder det ellers er det sikkert Krak.
Avatar billede kalp Novice
02. januar 2005 - 13:35 #7
Hej Stefmeister:)

Du kan godt med Java.(Har i hvertfald prøvet med Delphi) ved ikke hvordan man kan gøre det med ASP fx, men tror sagtens det kan lade sig gøre.

I delphi gjorde jeg følgende(det længe siden)

Lavede et program hvor man kunne indtaste nogen oplysninger(fx tlf nummer)
og en knap samt en mini browser hvor det hele skulle foregå.. bag denne minibrowser havde jeg endnu en minibrowser, men den kunne man jo ikke se! I denne åbnede den side hvor oplysningerne skulle bruges på! i dit tilfælde TDC's nummer service.

Når man i mit program trykker på find knappen ville det selv kopire det nummer som man havde skrevet i programmet over i TDC's form og trykke på knappen.. herefter er det jo let nok at hive oplysninger derhen hvor du vil bruge dem:)

I java kan man måske gøre det med en applet.

Under alle omstændigheder.. ville bare sige det godt kan lade sig gøre. Uden man skal købe sig adgang til noget som helst
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. januar 2005 - 13:50 #8
kalp>>Spörgsmålet er om det er lovligt. Har selv sådan et program, men ved som sagt ikke om det er lovligt.
Avatar billede kalp Novice
02. januar 2005 - 13:53 #9
Det rigtig nok.. ville på påpege det ikke var umuligt:)
Men jeg kan ikke se det skulle være ulovligt hvis det er til privatbrug... kan godt se problemet hvis han laver et værktøj som bliver mere populært end deres egen hjemmeside:)
Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. januar 2005 - 14:00 #10
Det samme kunne godt gøres i PHP, men det ville blive forholdsvist langsomt script. Man kan jo godt gå ind og hente "ting" fra andres hjemmesider, men så køre det bare knap så hurtigt som hvis man er connected direkte til deres database.
Avatar billede kalp Novice
02. januar 2005 - 14:06 #11
Den gik okay hurtigt i Delphi fordi den loadede den side der skulle hentes fra først:) men kom også bare med ideen :)
Avatar billede coderdk Praktikant
02. januar 2005 - 19:56 #12
Ja, det er jo nok ulovligt, men det er jo bare et spm. om at parse resultatet fra en side som degulesider, her er et eksempel:

<?php

    // Ændr nummer
    $nummer = "20 87 78 11";

    $nummer = str_replace( " ", "+", $nummer );
    $url = "http://www.degulesider.dk/vbw/super/resultat.do?compTrade=&compZip=&compCity=&compAddress=&compRegionID=&Image51.x=0&Image51.y=0&compPhone=";
    $resnum = "/<strong>Navne<\/strong>\s+- (\d+)\s+resultat\s+af <strong>(\d+)<\/strong>(.*)/s";
    $navn = '/<td class="navn" align="left" valign="middle">(.*?)<\/td>/';
    $adr = '/<table border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">\s+<tr>\s+<td style="width: 22px;"><\/td>\s+<td>(.*?)<\/td>\s+<\/tr>\s+<\/table>/s';

    $cont = file_get_contents( $url . $nummer );

    preg_match( $resnum, $cont, $m );
    $antal = $m[2];
    $rest = $m[3];
    preg_match( $navn, $rest, $n );
    $navn = $n[1];
    preg_match( $adr, $rest, $a );
    $adresse = $a[1];

    echo "Der var $antal match" . ( $antal != 1 ? 'es' : '' ) . "...<br><br>";
    echo "$navn<br>";
    echo $adresse;

?>
Avatar billede stefmeister Nybegynder
02. januar 2005 - 22:22 #13
Det er meget nice...