Avatar billede fgsupermand Nybegynder
01. januar 2005 - 16:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Langsom MySQL connector?

Jeg bruger MySQL 4.1 og Connector/Net Gamma 1.0.3 og det hele køre på "localhost"

Måske gør jeg noget helt forkert (jeg har ikke meget ADO.NET erfaring) men når jeg prøver at åbne forbindelse til databasen, går der et sted mellem 4 og 8 sekunder før forbindelsen er oprettet.

Det er kun selve
cmd.Connection.Open();
der tager så lang tid, når forbindelsen før er åben så kører det som det skal.

et lille udsnit af koden:
MySqlDataReader reader;

MySqlCommand cmd = new MySqlCommand();
cmd.Connection = new MySqlConnection(this.connectionString);
cmd.Connection.Open();

cmd.Transaction = cmd.Connection.BeginTransaction();

(this.connectionString == "Database=<databasenavn fjernet>;Data Source=localhost;User Id=root;Password=<password fjernet>")
Avatar billede arne_v Ekspert
01. januar 2005 - 21:13 #1
Kun første gang applikationen køres eller hver gang ?

Hvordan ser CPU og memory ud i task manager ?
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
02. januar 2005 - 00:49 #2
Ja det ser ud til det kun er første gang efter hver compile.

Men den bruger stort set ikke mere hukommelse eller CPU tid i de 4 til 8 sekunder. Meget mærkeligt at det kan tage så lang tid at læse connector'en ind eller hvad det er den laver.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2005 - 10:06 #3
Lyder som om at det er MSIL->native der tager tiden.
Avatar billede fgsupermand Nybegynder
02. januar 2005 - 11:57 #4
Ja det har du nok ret i.

vil du have pointene?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. januar 2005 - 11:58 #5
jo tak