Avatar billede freakz Nybegynder
19. oktober 1999 - 19:15 Der er 26 kommentarer

puter fryser !?!

Min puter har fået en underlig mani med at fryse uden nogen grund. Det er ikke altid at jeg laver noget når den fryser sååååå.....

det er en 350 mhz amd k6-2 64 mb ram 24 gb hd (20+4) og et aopen ax59 pro bundkort (ny bios)  Nogen ider ????
Avatar billede herrk Nybegynder
19. oktober 1999 - 19:46 #1
Bruger du et microsoft styresystem er svaret indlysende.....
Avatar billede micman Nybegynder
19. oktober 1999 - 20:48 #2
Jeg havde et problem når den gik over i pauseskærm, og så man vil væk fra den, så frøs den.
Prøv at slå pauseskærmen fra!
Avatar billede bubby Nybegynder
19. oktober 1999 - 21:37 #3
grafikkortet... hvis det er riva og du har ali chipsæt så har du svaret der...
kig i faq på
http://www.creative.com
de skriver vist noget om det
Avatar billede one Nybegynder
19. oktober 1999 - 22:09 #4
freakz>  hvordan fryser den  kan du bevæge musemakøren  for så er det din cpu som bliver for varm!!! NY KØLER

Andreas
Avatar billede redfox Nybegynder
19. oktober 1999 - 23:29 #5
Avatar billede freakz Nybegynder
20. oktober 1999 - 00:21 #6
ok Jge har et gammelt Matrox pik kort og et voodoo 2 kort !!!!

og nje jeg køre ikke med pause skærm + det er kun restart knappen der dur når den gør det =(

Avatar billede herrk Nybegynder
20. oktober 1999 - 16:28 #7
Opdater dine drivere
Avatar billede freakz Nybegynder
20. oktober 1999 - 20:40 #8
er gjort !
Avatar billede one Nybegynder
20. oktober 1999 - 21:23 #9
virker din musemakør?
Avatar billede fatboy Nybegynder
21. oktober 1999 - 03:20 #10
Man kan somme tider glemme at køre Scandisk. Prøv det.
Avatar billede freakz Nybegynder
22. oktober 1999 - 00:40 #11
mus virker !

nope scandisk er kørt MANGE gange ;)

prøver at formatere imorgen !!!
Avatar billede one Nybegynder
22. oktober 1999 - 03:21 #12
nej altså hvis musen  virker når computeren er gået ned så er det din cpu som er for varm!

Andreas
Avatar billede nelz Nybegynder
22. oktober 1999 - 13:18 #13
Er nogle af grafikkortene AGP ???
Avatar billede freakz Nybegynder
22. oktober 1999 - 19:15 #14
hov der skulle vist have stået mus virker ikke.... ups =)

nope igen agp =(
Avatar billede nelz Nybegynder
23. oktober 1999 - 11:47 #15
PS/2 eller DIN mus ?
Lydkort ? (ja/nej)
Modem ? (ja/nej)
Andre IRQ-brugende enheder ? (ja/nej)
Avatar billede freakz Nybegynder
24. oktober 1999 - 00:19 #16
mus i com 1

gammelt isa lydkort

externt modem på com 2

uhmmmm alle irq er vist fyldt.....
Avatar billede nelz Nybegynder
25. oktober 1999 - 12:31 #17
Sidder COM-porte på standard IRQ (4 hhv. 3) ?
Hvis nej - hvad bruger da disse IRQ'ere ?
Avatar billede sunesune Nybegynder
25. oktober 1999 - 16:11 #18
Jeg ville ihvertilfald prøve at clocke min CPU ned til 300, for man ved jo aldrig om det er CPU'en der bliver for varm. Det er jo en AMD CPU, og den eneste måde at køle sådan et dyr ned på, er at smække en køleskabskompressor i bunden af kabinettet (Overdrivelse fremmer forståelsen :)
Avatar billede mega Nybegynder
27. oktober 1999 - 09:38 #19
Måske ville en geninstallation være på sin plads ;O)
Avatar billede wichpower Nybegynder
28. oktober 1999 - 09:28 #20
Hvor stor er dit cd-rom drev?? og hvilken slags??
Jeg havde samme problem med en computer jeg byggede for en ven. Det var et 48x speed Cyberdrive også frøs computeren altid til midt i det hele, men så prøvede jeg at skifte det ud med et 40x speed af samme mærke, og siden har der ikke været problemer. Jeg ved ikke om det hjælper på dit problem, men det er da forsøget værd
Avatar billede fatboy Nybegynder
29. oktober 1999 - 17:53 #21
Jeg har også haft et cyberdrive engang. Det forårsagede og en del crashes for mig, men kun indtil jeg smed det a.h. til.
Avatar billede ronni Nybegynder
09. november 1999 - 11:07 #22
Har du den der patch på windows95 til en k6 350 mhz???
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. november 1999 - 14:17 #23
har du installeret den driver der hedder irq-routing ?
(den kan være temmelig uundværlig).

jeg sender den gerne til dig, men jeg er ikke sikker på at den kan løse dit problem (men den kan løse meget :))

der er også visse version af windows der sutter lidt mere røv en andre... hvilken har du 98/95, og hvilken version ?
Avatar billede fatboy Nybegynder
11. november 1999 - 06:45 #24
Prøv at rydde op i registreringsdatabasen. (tag et program til hjælp). Eksempelvis regclean fra microsoft eller et af Nortons programmer.
Avatar billede dar Nybegynder
22. november 1999 - 19:56 #25
jeppe>>q du ikke overtales til at sende d til mig??? [:^P  jeg mangler tit en irq 16...
Avatar billede dar Nybegynder
22. november 1999 - 20:03 #26
forresten... jeg har da også problems med min k6, kig bare i Hardware-PC\HVORFOR VIRKER MIN PC IKKE???, og jeg TROR det har noget med cpuen at gøre... [:^P