Avatar billede aspnoob Nybegynder
31. december 2004 - 16:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Dato hjælp tak

Lidt hjælp til det her:

slutdato = test("slutdag") &"-"& test("slutmdr") &"-"& test("slutaar")
'slutdato indeholder 01-01-2005

if FormatDateTime(slutdato, vbShortDate) >= FormatDateTime(Now, vbShortDate) then
'do this
end if

Den udskriver ikke det den skal selvom slutdato er > end i dag, hvorfor?
Avatar billede yellow Nybegynder
31. december 2004 - 16:49 #1
ikke testet, men noget i retning af:

slutdato = new Date(test("slutaar"), test("slutmdr"), test("slutdag") )
if slutdato >= now() then
  Response.Write "Godt nytår!"
end if
Avatar billede ellebaek Nybegynder
01. januar 2005 - 15:33 #2
Kender ikke til den med new date, men ellers så kan du bruge nedenstående..

slutdato = CDate(test("slutaar"), test("slutmdr"), test("slutdag") )
if slutdato >= now() then
  Response.Write "Godt nytår!"
end if

En anden måde at gøre det på er:

if (test("slutaar") >= year(now)) AND (test("slutmdr") >= month(now)) AND (test("slutdag") >= day(now)) then
  Response.Write "gør noget her..!"
end if
Avatar billede aspnoob Nybegynder
01. januar 2005 - 20:43 #3
Takker ellebaek ... løsningen, som virker blev:

slutdato = test("slutdag") &"-"& test("slutmdr") &"-"& test("slutaar")
if CDate(slutdato) >= date() then
'do this
end if

Det du skrev virkede ikke så skrev den lidt om ;)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
01. januar 2005 - 22:39 #4
Super du fik det fikset...
Jeg smider et svar her..
Avatar billede aspnoob Nybegynder
01. januar 2005 - 22:41 #5
Desuden kan jeg informere at "new Date()" funktionen eller hvad vi skal kalde den vidst nok optræder i javascript ;)