Avatar billede lasraven Nybegynder
31. december 2004 - 15:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

har lige et spørgsmål om hvordan man laver admin.test.dk

vis jeg har en hjemmeside som hedder test.dk
hvordan får jeg så admin til at være foran.
så man kan lave flere hjemmesider på samme domæin navn ??
kan selfølgelig ikke huske hvad det hedder nu. havde det ellers lige på tungen. det er nok det nye år der trykker ;)
håber at nogle kan forstå det alligevel.
Avatar billede lasraven Nybegynder
31. december 2004 - 15:57 #1
kører windows 2003 server. small business server..
Avatar billede arne_v Ekspert
31. december 2004 - 15:59 #2
virtual host

er den generelle term (uanset om de er under samme domæne eller ej)

Men i IIS mener jeg bare at du i IIS Manager  tilføjer en ny server.
Avatar billede kenp Novice
31. december 2004 - 16:34 #3
(og i IIS bruger du hostheader til at bestemme hvilken side som skal svare for den enkelte "sever)
Avatar billede overload.dk Nybegynder
12. januar 2005 - 16:10 #4
Er det noget du kører selv, eller noget du har hos en udbyder?

I IIS hostheader på dit nuværende site (test.dk) sætter du dit admin.test.dk op, og så skal du også huske at sætte DNS'en til at få admin.test.dk til at pege mod din server.