Avatar billede conitec Nybegynder
31. december 2004 - 11:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Forespørgsel med Alternativknap

Håber I kan hjælpe!

Jeg har oprettet en form med 3 alternativknapper som gerne skulle indgå i forespørgslen til formen, så der filtreres udfra hvilken knap der er valgt.

SELECT Feltnavne..
FROM Tabelnavn Right Join Tabelnavn..
GROUP BY Feltnavn..
HAVING "Filter fra Alternativknap"
ORDER BY Feltnavn;

Alle på liste
HAVING (((TblOpskriv.ListID) Is Not Null))

Personer udefra
HAVING (((TblAndele.Andel) Is Null) AND ((TblOpskriv.ListID) Is Not Null))

Personer indefra
HAVING (((TblAndele.Andel) Is Not Null) AND ((TblOpskriv.ListID) Is Not Null))

Har forsøgt lidt med en CASE, men uden held:-(
Avatar billede terry Ekspert
31. december 2004 - 11:54 #1
I think we need more information conitec!

How are you using your query? Is it using the selection group as the criteria or are you building the query dynamically?
Avatar billede conitec Nybegynder
31. december 2004 - 12:11 #2
På nuværende tidspunkt har jeg vlagt kun at bruge en forespørgsel der medtager alle, og den bruger jeg så til min formular.
I formularen er så planen at jeg vil foretage den videre filtrering, så der nok en fordel at den er dynamisk.

Håber det er svar nok til du kan hjælpe...

Og Godt Nytår, hvis ikke jeg når at se et eventuelt svar inden jeg stopper for i dag.
Avatar billede terry Ekspert
31. december 2004 - 12:16 #3
Just posted an answer concerning build SQL dynamically
http://www.eksperten.dk/spm/575934

then you could use select case to put in the HAVING part of the query
Avatar billede terry Ekspert
31. december 2004 - 12:16 #4
og godt Nytår til dig også
Avatar billede terry Ekspert
03. januar 2005 - 20:03 #5
Hi conitec, did the link I gave help?
Avatar billede conitec Nybegynder
03. januar 2005 - 22:00 #6
Både og, det fungere korrekt sammen med en case som således ud:

Me.RecordSource = "Select * From QryListe where ((ListeID Is Not Null) And (AndelID Is Null) And (RelationID Is Null))"

Ved nærmere gennemgang observerede jeg at nogle på listen har mere end en ralation, hvilket giver ekstra poster, og udelukker jeg den i forespørgslen, kan jeg ikke sortere på feltet.

Bruger først Relationer i en underformular, derfor ønsker jeg min QryListe er unik på ListeID
Avatar billede terry Ekspert
04. januar 2005 - 12:55 #7
Without a better understanding of your database/data then its not easy to make any suggestions. Can you send me your database so I can see how its put together?
eksperten@NOSPAMsanthell.dk
remove NOSAPAM
Avatar billede terry Ekspert
04. januar 2005 - 12:58 #8
If you use SELECT DISTINCT then you should only get one record of each, but this means that if any fields which you select are different then you WILL get more than one record for each ID. So it important only to select the fields which give you the distinct records you need.
Avatar billede terry Ekspert
08. januar 2005 - 12:39 #9
hows it going here conitec?
Avatar billede conitec Nybegynder
08. januar 2005 - 18:22 #10
Hej Terry

Undskyld at jeg ikke har svaret endnu, men jeg havde lige 2 eksamensprojekter der skulle leveres i sidste ude, så alt andet blev lagt til side.

Ang. DISTRINCT og DISTRINCTROW vil de ikke hjælpe, da feltet jeg ønsker at søge på er i på mange siden, af en 1 til mange relation, hvilket jo gør at posterne er unikke, selvom der er nogle fra "1" siden der præsenteres flere gange.

Jeg forsøgere efter weekenden at sende en mail til dig vedhæftet tabellen, hvor jeg skriver hvordan jeg løste den, hvis der findes smartere metoder er jeg klart åben for input.
Avatar billede terry Ekspert
09. januar 2005 - 09:51 #11
"...jeg skriver hvordan jeg løste den"! Have you solved your problem?
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2005 - 20:00 #12
you need to close the question too to get it out of the active question list
Avatar billede terry Ekspert
23. januar 2005 - 10:22 #13
status
Avatar billede conitec Nybegynder
26. januar 2006 - 16:22 #14
Så lige jeg havde en udestående, der har haft 1 års jubilæum,,,, Sorry :o(
Har bare ikke være i forumet længe ...
Avatar billede terry Ekspert
26. januar 2006 - 19:06 #15
still not too late to do something with it :o)