Avatar billede nico83 Nybegynder
31. december 2004 - 10:08 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

PC til TV med nVidia TNT2

Hejsa

Jeg har et ældre nVidia TNT2 32mb grafikkort med TV-Out, der er både mulighed for udgang med Composite (VHS) og S-Video (S-VHS). Jeg har så købt mig et 5m kabel hvor der i det ene ende er Scart connector til mit TV og i den anden ende går ledningen ud i et Composite (det gule stik) til grafikkortet og  stereo phono kabel til lydkortet.

Jeg har installeret den nyeste nVidia Detonator software/driver. Problemet ligger i at jeg med det her setup ikke får noget billede over på mit TV! Jeg kan godt få lyden over på mit TV, men intet billede...

Jeg kører med opløsning 1024x768. Jeg har prøvet at ændre skærmopløsningen til 800x600 og skærmopdaterings frekvensen lige fra 60 Hz til 80 Hz, men der kommer stadig intet billede over på mit TV!?

Jeg forsøgte lidt med softwaren TVtool, men osse uden held.

Nogen der kan hjælpe??

Alternativet man kunne forsøge,var at investere i et S-Video kabel istedet,og så bruge en scart adapter med mulighed for tilslutning af S-Video IN på TVét ... Men vil helst ha det til at virke med mit ovennævnte setup!

På forhånd tak
Avatar billede joergensenmartin Juniormester
31. december 2004 - 14:40 #1
nu er min pc nede i øjeblikket så jeg sidder ved et gammelt hakkebræt, men jeg mener at kunne huske at hvis du højreklikker på skrivebordet, vælger egenskaber,indstillinger, avanceret så kommer der en faneblad hvor der står nvidia eller tnt eller lignende. jeg mener engang at have set at man der et sted kan slå de forskellige udgange til og fra..

det er bare et gæt men prøv at rode lidt rundt i området...

håber du finder ud af det....godt nytår
Avatar billede joergensenmartin Juniormester
31. december 2004 - 14:44 #2
sørg i øvrigt for at få afsluttet alle dine gamle tråde
Avatar billede nico83 Nybegynder
03. januar 2005 - 12:32 #3
Nå jeg købte sgu et S-VHS kabel istedet og nu virker det fint!!