Avatar billede frido Nybegynder
31. december 2004 - 03:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Genvej/shortcut med variabler og stier inkl. anførselstegn

Well, det her er lidt tricky..
Jeg har et program der laver en virtuel cd (Daemon-tools) Den kender I vel ;) Den vil jeg godt have til at indlæse en .iso fil.
Men ikke pr. mus.
Har tjekket command line commands, og kommet frem til at det er

"c:\program files\D-tools\daemon.exe" -mount 0,"filnavn.iso"
( <programnavn> -<kommando> <enhed nr.>,"<filnavn>" )

Her kommer problemet. Jeg vil gerne have at man har en variabel som filnavn.iso, så jeg kan få lavet en filassociation til fx. iso-filer så når jeg dobbeltklikker på en film.iso, vil kommandoen så lyde "c:\program files\D-Tools\daemon.exe" -mount 0,"film.iso"

Jeg har prøvet med variablen %1 - men det bevirker at filnavnet "film.iso" ikke kommer MED anførselstegn. Det SKAL der være ifølge Daemon-Tools' mount command.

Jeg har også prøvet med variablen %~f1 (for full path) og det vil jeg faktisk helst have, men stadig mangler der anførselstegn. Jeg har prøvet at lave kommandolinjen sådan:

"c:\program files\D-Tools\daemon.exe" -mount 0,"%~f1"

Men det virker ikke, jeg får en ugyldig sti meddelelse, men hvis jeg skriver det manuelt (f.eks med "film.iso") så virker det fint.

HVORDAN får jeg lavet anførselstegn MED variabler? Eller var det den anden vej rundt - Variabler MED anførselstegn? :)

/Frido
Avatar billede halifax Nybegynder
31. december 2004 - 03:21 #1
Har du prøvet at sætte to anførselstegn både foran og til slut?
Avatar billede frido Nybegynder
03. januar 2005 - 18:34 #2
Ja halifax, både foran og til slut begge steder hvor der måtte være brug for " "
Har skrevet 4 muligheder:
"c:\program files\D-Tools\daemon.exe" -mount 0,"%1"
det er denne her der virker, og også den jeg prøvede med allerførst (?!?!?)
og
"c:\program files\D-Tools\daemon.exe" -mount 0,""%1""
her får jeg en mount switch syntax error.
og så de "åndssvage"
""c:\program files\D-Tools\daemon.exe"" -mount 0,"%1"
og
""c:\program files\D-Tools\daemon.exe"" -mount 0,""%1""

Har også prøvet med ' - to no avail.

MEN Nu virker det hele. Fatter ingenting - må have overset noget, ellers er min PC som en kone - uforudsigelig og uberegnelig :)

Men tak for forsøget på at hjælpe mig halifax :)

/Frido
Avatar billede halifax Nybegynder
04. januar 2005 - 00:39 #3
Selv tak.  :)
Du bør lukke spørgsmålet ved selv at oprette svar og bagefter akceptere eget svar.
Avatar billede frido Nybegynder
05. januar 2005 - 20:25 #4
Okay halifax, tak for det!

Svaret er: DET VIRKER!