Avatar billede coolius Nybegynder
30. december 2004 - 23:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hard disk chrash

Hej eksperter,

Jeg kan pludselig ikke få fat i data på min harddisk og maskinen siger en underlig skratlyd.

Jeg har een harddisk, der er opdelt i tre partitioner C, D og E. Styresystemet Windows XP ligger på C og programmer ligger på D og disse fungerer ok. Men data på E kan jeg lige pludselig ikke få fat i. E-drevet er angiveligt tomt?? og skal formateres??.

Jeg har prøvet programmet "PC Inspector Recovery" men får heller ikke med det adgang til E-drevet.

Håber nogen har et godt forslag...?
Spørg hvis i mangler informationer..

På forhånd tak :-)
Avatar billede serverservice Praktikant
30. december 2004 - 23:20 #1
Det lyder ikke så godt hvis den skratlyd er fra en harddisk , prøv at åbne dit kabinet og se hvor lyden stammer fra, ret fejlen.
se her under "gendan slettet data" http://www.dannyboyd.frac.dk/ - om det kan bruges.
Tag noget backup af vigtige filer.
Avatar billede stigc Nybegynder
30. december 2004 - 23:28 #2
Jeg kan ikke hjælpe, men vil gerne vide hvilket fabrikant der har lavet harddisken.
Avatar billede halifax Nybegynder
30. december 2004 - 23:29 #3
Er E-drevet (over)fyldt? - Har du kørt chkdsk på det?
Avatar billede coolius Nybegynder
31. december 2004 - 11:58 #4
dannyboyd:
Jeg prøver lige den der iRecover... håber bare det virker...

stigc:
IBM

halifax:
Nej, har ikke kørt chkdsk.. Når jeg trykker på "undersøg nu" lukker den bare vinduet ned... E-drevet var vist ikke særlig fyldt.. hvilken indflydelse kan dette da have?
Avatar billede stigc Nybegynder
31. december 2004 - 12:12 #5
Deskstar? Hvor mange gb?

Jeg tror ikke der er meget at gøre når du ikke kan komme i kontakt med harddisken.
Avatar billede coolius Nybegynder
31. december 2004 - 12:14 #6
stigc:
Mener det er en deskstar 30gb..

Tror du har misforstået det lidt. Jeg kan godt komme i kontakt med harddisken, men det er den ene partition der er noget galt med...

iRecover er igang.. Det HAR bare at virke :-)
Avatar billede stigc Nybegynder
31. december 2004 - 12:24 #7
Ja, jeg tror jeg læste to tråde på en gang. Jeg faldt forleden dag over denne side, med en dansker som har lavet programmet der kan finde tabte partitioner. De er vist ikke lige til, men man kan købe ham til det, billigt.

http://www.partitionsupport.com/utilities.htm

http://www.partitionsupport.dk/

Typisk deskstar. I min familie har vi mistet 3 stykker.
Avatar billede coolius Nybegynder
07. januar 2005 - 20:05 #8
dannyboyd og stigc:
Tak for hjælpen ;) fik reddet noget af harddisken (heldigvis det aller mest vigtige) jeg havde dog en hel fysik rapport jeg sku lave helt om :-/

Læg et svar hvis i vil have point
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2005 - 20:10 #9
lyder da godt det lykkes
Avatar billede stigc Nybegynder
07. januar 2005 - 20:34 #10
Jeg behøver ingen point. Hvilket program brugte du, og fik det genskabt partitionen?
Avatar billede serverservice Praktikant
07. januar 2005 - 20:46 #11
glemte at svare , tag nogle selv
Avatar billede coolius Nybegynder
07. januar 2005 - 20:59 #12
nåå ja, sorry... jeg brugte det der irecover fra dannyboyd's side. Det var helt vildt lang tid om at læse hele partitionen, men så kunne man bare se en lang liste over de fleste af filerne, og man kunne så genskabe nogle af filerne. MEN jeg gad sq ik gi 100 USD for den fulde version, så det var kun muligt at genskabe et directory ad gangen, så det hele tog pænt lang tid :-/

Men tak for hjælpen... du får sq bare alle point'ene...
Avatar billede coolius Nybegynder
07. januar 2005 - 20:59 #13
Hov, men nej.. fik ikke genskabt partitionen, men får købt mig en ny harddisk og starter på en frisk...
Avatar billede stigc Nybegynder
07. januar 2005 - 21:35 #14
Men fik du filerne ud fra den partition der var forsvundet?